PROJEKTAS „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“ (ES4SS) SĖKMINGAI ATVĖRĖ PIRMĄJĮ VEIKLŲ PUSLAPĮ
Projekto dalyviai (35 penktų/šeštų klasių mokiniai) grįžę į mokyklą po žiemos atostogų uoliai ir noriai kibo į projekto veiklas ir pradėjo įgyvendinti pirmąsias projekto užduotis. Pačio pirmojo susitikimo, siekiant patikrinti mokinių žinias apie tvarumą, jo reikšmę, atliekų rūšiavimą Lietuvoje, kas yra perteklinė pakuotė, kokiu ženklu žymimi ekologiški Lietuvoje užauginti produktai, kas padeda stabdyti klimato kaitą ir kas prie jos prisideda, kaip galėtume sumažinti maisto švaistymą ir apsipirkti tvariai, mokiniams buvo pateiktas klausimynas. Mokinių žinios maloniai nustebino, nes beveik visi mokiniai į daugumą klausimų atsakė teisingai.
Gimnazistams pateikta namų darbų užduotis, kurią atlikdami jie turėjo atsakyti į pateiktus 10 klausimų, susijusių su rūšiavimu kiekvieno iš jų šeimoje, kaip dažnai namuose kalbama apie gamtą, jos saugojimą, tvarią aplinką bei galimus jos saugojimo būdus, pateikė ne mažiau siurprizų. Džiugina tai, kad gamtos saugojimas ir tvarios ateities puoselėjimas yra svarbus kiekvieno vaiko šeimoje, o vaikų pateiktos idėjos ir fantazija kaip galima būtų saugoti gamtą ateities kartoms-pranoko visus lūkesčius.
Dar vieno susitikimo tema, kuri buvo aptarta ir išdiskutuota su vaikais - plastikas, jo žala ir rūšiavimas. Peržiūrėjus video medžiagą nustebino nuoširdi vaikų reakcija pilna užuojautos ir gailesčio gyvūnams, žūstantiems vandenyse dėl plastiko taršos ir jo besaikio naudojimo, bei noras daryti rimtus pokyčius savo gyvenime.
Tikime, kad mokiniams paruošta praktinė namų užduotis dar giliau padės suvokti plastiko žalą mūsų Žemei ir paskatins nors ir mažais žingsneliais, bet po truputį keisti savo ir savo šeimos vartojimo įgūdžius.