Tvari ateitis: savaitė Liepojoje su kompostavimo paslaptimis

 

Rugsėjo 7-16 dienomis 26 mokiniai iš 7a, 7b, 7d klasių dalyvavo NORD PLUS JUNIOR projekto „The Science and Art of Composting“ mobilumo programoje Latvijoje, Liepojos miestelyje. Mokiniai visą savaitę dirbo grupelėse, tyrinėjo kompostavimo procesą, jo naudą aplinkai ir praktiškas kompostavimo įgyvendinimo galimybes mokyklose bei namų ūkiuose. Bendru darbu jie kūrė pristatymus, ruošė medžiagą, o savaitės pabaigoje dalinosi savo įžvalgomis konferencijoje. Mokiniai dalinosi ne tik teorinėmis žiniomis, bet darbavosi ir praktiškai – mokyklos kieme pastatė komposto dėžę, kuri buvo oficialiai atidaryta mokyklos administracijos.

Be mokslinės veiklos, mokiniai turiningai bei smagiai leido laisvalaikį. Dalyviai džiaugėsi šilta jūra ir smėlėtu paplūdimiu, taip pat dalyvavo įvairiose sportinėse veiklose, susipažino su Liepojos miestelio istorija, architektūra, legendomis. Viena įsimintiniausių veiklų - apsilankymas ledo arenoje, kur dalyviai išbandė savo jėgas čiuoždami pačiūžomis. Taip pat mokiniai lankėsi kino teatre, kur mėgavosi latvišku kinu ir susipažino su vietos kinematografija.

Projekto dalyviai dalyvavo ekskursijoje istoriniame Kuldigos miestelyje garsėjančiu savo architektūra, kanalais bei kriokliais. Keliaudami per pelkes, mokiniai tyrinėjo Latvijos gamtą ir susipažino su unikaliu pelkių kraštovaizdžiu. Vėliau dalyvavo kulinarinėse veiklose: gamino tradicinius latviškus patiekalus bei turėjo galimybę paragauti vietos virtuvės gėrybių.

Projekto pabaigoje mokiniams buvo be galo gaila išvykti iš Latvijos, kurioje jie ne tik smagiai leido laiką, bet ir įgijo naujų žinių, patirties, susirado daug naujų draugų. Graudus atsisveikinimas tik laikinas – visi nekantriai laukiame antrojo susitikimo Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje!

 PASKUTINIS NORDPLUS JUNIOR PROJEKTO „SUSTAINABLE COMMUNITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“ (SC4SS)  PROJEKTO PARTNERIŲ SUSITIKIMAS KALNUOTOJE ISLANDIJOJE

21/08/2023-25/08/2023

 

Rugpjūčio 21-25 d. įvyko jau paskutinis Nordplus Junior tarptautino projekto “SC4SS” partnerių susitikimas Selfoss miestelyje, Islandijoje. Keturi atstovai iš Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos: direktorė R. Mikalauskienė, dir.pav.ugdymui I. Žebrauskaitė, anglų k. mokytoja V. Zutkytė ir projekto koordinatorė A. Uysaler drauge su kolegomis iš Talino turėjo galimybę ne tik susipažinti su Islandijos švietimo sistema, bet ir  visą savaitę stebėti Islandijos mokytojų vedamas pamokas, dalyvauti grupinėse veiklose, diskusijose su kolegomis ir mokiniais, bei apsilankyti naujausioje Islandijos pradinėje mokykloje (1-9 klasių mokiniai priklauso pradinei mokyklai), kuri pradėjo veikti tik šių metų kovo mėnesį ir tikrai turi kuo didžiuotis.

Pirmąją projekto dieną svečiamas buvo pravesta ekskursija po mokyklą, kurios metu mokytojai iš Lietuvos ir Estijos geriau susipažino su mokyklos infrastruktūra, klasėmis, sporto aikštelėmis, biblioteka ir kitais naudingai ir efektyviai išnaudotais patalpų kompleksais (poilsio zonos mokiniams, mokytojams, kabinetai mažiau galimybių turintiems mokiniams, kūrybinės erdvės). Ekskursijos metu buvo paaiškinta svečiams, kaip vyksta pamokos, kaip mokymo procese taikomos inovatyvios metodikos ar kitos specialios mokymo priemonės. Mokykla, kurioje mokosi 16-18 metų mokiniai, aktyviai dalyvauja įvairiuose projektuose, programose skatinančiose tvarumo ugdymą, gamtamokslinių kompetencijų tobulinimą, žinių susijusių su darnaus vystymosi tikslais ugdymą.

Visą savaitę mokytojai turėjo galimybę stebėti įvairias pamokas:  matematikos, anglų k, gamtos mokslų, chemijos, geografijos, technologijų (dirbant su mažiau galimybių turinčiais vaikais), palyginti savo darbo metodus su kolegų iš Islandijos, stebėti jų taikomus mokymo metodus, būdus, ICT taikymą, tvarumo integravimą pamokų metu, darbą grupėse.

Visose stebėtose veiklose buvo integruota tvarumo tema, darnaus vystymosi tikslų tema, tad mokytojai turėjo galimybę pamatyti, kaip dirba kolegos, pasidalinti savo patirtimi ir pasisemti naujų žinių bei įkvėpimo. Maloniai nustebino mokinių ir mokytojų abipusia pagarba paremtas bendravimas, mokinių gebėjimas dirbti savarankiškai, netriukšmaujant ir netrukdant kitiems, draugiška, darbinė atmosfera, kokios neretai pasigendame savo mokykloje. Mokykloje vyrauja  pozityvi disciplina, t.y. ugdymo ir auklėjimo filosofija bei metodika, kuria siekiama ugdyti vaikus atsakingai, skatinant jų aktyvų  bendradarbiavimą ir  dalyvavimą visuomenėje. Ši disciplina skatina bendravimą, kuris yra pagrįstas pagarba, supratimu, empatija ir glaudžiu ryšiu tarp suaugusiųjų ir vaikų.

Na, o paskutinę darbo stebėjimo vizito dieną lankėmės visai nesenai atidarytoje mokykloje Selfoss miestelyje, kurioje turėjome galimybę ne tik pasivaikščioti po naujai įrengtas erdves, bet ir pastebėti mokinių bendravimą, dalyvavimą pamokų bei pertraukų metu, pabendrauti su kolegomis, kurie noriai pasidalino gerąja patirtimi kaip pavyko pastatyti tokią šiuolaikišką ir patogią mokyklą, suplanuoti erdves, įsigyti reikiamas novatoriškas ugdymui priemones.

Nors projektas ir baigėsi, tačiau tikim, kad partnerystė ir bičiulystė tikrai ne😊. Džiaugiamės turėta galimybe ne tik susipažinti su kolegomis iš kitų šalių, bet ir patobulinti bendrąsias, bei dalykines kompetencijas, pažinti kolegų švietimo sistemas, jos ypatumus, palyginti jų panašumus ir skirtumus.

 

Visą šią savaitę (balandžio 24-28 d.) mokytojų komanda iš Islandijos ir Estijos dalyvavo darbo stebėjimo vizite, kuris įvyko Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje. Mokytojai stebėjo skirtingų dalykų pamokas, renginius ir kitas veiklas, vertino supančias aplinkas, mokymo metodus ir būdus taikomus fizinio aktyvumo ugdymui, sveikos gyvensenos bei mitybos puoselėjimui, emocinės savijautos gerinimui, taip pat mokinių santykio su aplinka tobulinimui. 

Antrąją darbo stebėjimo vizito dieną svečiai iš Islandijos ir Estijos turėjo unikalią  galimybę sudalyvauti tarptautiniame, kasmetiniame renginyje „EKO idėjos Lietuvai 2023“ (praktinėje-patyriminėje konferencijoje). Atidarymo ceremonijos metu mokytojai klausėsi ekspertų pranešimų apie sveiką ir tvarų maistą, ekologinį švietimą Lietuvoje. Vėliau dalyviai turėjo galimybę dalyvauti įvairiose EKO dirbtuvėse (kaip pasigaminti ekologišką rankų kremą, natūralius prieskonius), įsigyti augalų mugėje, sudalyvauti pranešimų sekcijoje, kurioje buvo skaitomi pranešimai įvairiomis tvarumo plėtros, tvarumo, darnaus vystymosi švietimo temomis. 

Darbo stebėjimo vizito metu vyko susitikimai ir diskusijos su Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos direktore ir dirbančiais joje pedagogais. Susitikimo metu buvo pristatyta Lietuvos švietimo sistema, vyko diskusijos apie tai, su kokiomis švietimo problemomis susiduria mokytojai Lietuvoje, Islandijoje bei Estijoje. Taip pat mokytojai aktyviai diskutavo, dalinosi patirtimi apie panašumus ir skirtumus kiekvieno iš jų ugdymo įstaigoje, kylančius iššūkius ir sunkumus.  Praktinių veiklų integravimo į ugdymo procesą patirties kolegos įgijo stebėdami mūsų praktinę veiklą, dalyvaudami pamokose, kitose formaliojo ir neformalaus ugdymo įvairiose veiklose. Džiaugiamės turėdami galimybę pasidalinti savo gerąja patirtimi ir tikimės aktyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo tolimesnėje ateityje.  

 


 

NORDPLUS JUNIOR PROJEKTO „SUSTAINABLE COMMUNITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“ ( SC4SS) PIRMASIS PROJEKTO PARTNERIŲ SUSITIKIMAS TALINE

10/10/2022-14/10/2022

 

Spalio 10-14 d. įvyko pirmasis Nordplus Junior tarptautino projekto SC4SS partnerių susitikimas drauge su kolegomis iš Talino ir Selfoss miestų (Islandija). Keturios mokytojos iš Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos : V.Kaušienė, E. Sakavičienė V. Janušienė ir A. Uysaler turėjo galimybę ne tik susipažinti su Estijos ir Islandijos švietimo sistemomis, bet ir  visą savaitę stebėti Estijos mokytojų pamokas tiek mokyklos viduje, tiek ir už jos ribų, dalyvauti grupinėse veiklose, diskusijose su kolegomis ir mokiniais.

Pirmąją projekto dieną Lasnamaja mokyklos atstovai organizavo išvyką į Pakri pelkes. Jos metu vienuoliktos klasės mokiniai kartu su mokytojais dalyvavo pamokoje nestandartinėje aplinkoje. Mokyklos direktorius mokiniams ir  projekto svečiams pristatė pelkių ekosistemas, aiškino, kaip susidarė pelkės, kokie yra nuolat pelkėse vykstantys procesai, augantys augalai, kokie gyvūnai gyvena jose. Buvo įdomu išgirsti, kaip atskirti pavojingas ir saugias vietas pelkėje suteikiant asociacijas su mums visiems puikiai žinomu šviesoforu. Pamokai pasirinkta vietovė parodė, kad mokytis gamtoje galima ne tik saugiose, populiariose, dažnai lankomose vietose, kaip parkai, botanikos sodai, bet ir savo unikalumu išsiskiriančiose pelkėse.

Visą savaitę mokytojai turėjo galimybę stebėti įvairias pamokas: chemijos, estų k., matematikos, anglų k, rusų k ir kt., palyginti savo darbo metodus su kolegų iš Estijos, stebėti jų taikomus mokymo metodus, būdus, ICT taikymą pamokų metu, darbą grupėse. Taip pat mokytojai apžiūrėjo mokyklos edukacines erdves, įvairias erdves skirtas mokinių poilsiui ir kūrybinėms veikloms.

Visose stebėtose veiklose buvo integruota tvarumo tema, tad mokytojai turėjo galimybę pamatyti, kaip dirba kolegos, pasidalinti savo patirtimi ir pasisemti naujų žinių bei įkvėpimo.

Na, o paskutinę darbo stebėjimo vizito dieną, mokytojai vedė pamoką „Food waste“ mokiniams iš Estijos, bendravo su mokiniais, išklausė jų mintis apie maisto taupymo svarbą.

Džiaugiamės turėta galimybe ne tik susipažinti su kolegomis iš kitų šalių, bet ir patobulinti bendrąsias, bei dalykines kompetencijas, pažinti estų švietimo sistemą ir jos ypatumus.

 

 

Dar vienas projektas, dar viena galimybė- startuoja naujas „Nordplus“ paprogramės „Nordplus Junior“ projektas SC4SS-Sustainable Community for Sustainable schools

 

Mūsų gimnazijos mokytojai bei kitas dirbantis personalas turės dar vieną naują galimybę, naują iššūkį, sudalyvauti programos „Nordplus“ projekte-SC4SS (Sustainable Community for Sustainable Schools), kuris startuos ateinančių mokslo metų rugsėjo 1 d. ir tęsis metus iki 2023m. rugsėjo 1 d. Visų pirma kas tai per programa?

Nordplus“ programa yra skirta švietimo institucijoms iš Baltijos šalių (Lietuva, Latvija, Estija), Šiaurės šalių (Danija, Islandija, Norvegija, Švedija, Suomija) ir autonominių Šiaurės šalių sričių (Grenlandija, Farerų salos ir Alandų salos). Pagrindiniai “Nordplus” programos tikslai yra švietimo ir mokslo kokybės gerinimas bei inovacijų diegimas, siekis skatinti ilgalaikį švietimo institucijų bendradarbiavimą, pasikeitimą patirtimi ir gerąja praktika bei pasiektų rezultatų sklaidą ir tvarumą. “Nordplus Junior”-programos paprogramė, skirta ikimokyklinio, pradinio, bendrojo ir profesinio mokymo institucijoms. Pagrindinis paprogramės administratorius yra Švedijos aukštojo mokslo taryba-UHR.

Galime pasidžiaugti, kad mūsų gimnazija teikė paraišką, kuri buvo patvirtinta ir mūsų gimnazijos mokytojai drauge su kolegomis iš Estijos ir Islandijos kartu dalinsis patirtimi bei dalyvaus darbo stebėjimo vizituose, lankydamiesi vieni kitų mokymo/si institucijose. Pagrindiniai projekto tikslas yra ugdyti ir tobulinti profesines mokytojų kompetencijas sužinant ir išmokstant naujų mokymo būdų/metodų/mokymo įrankių, kuriuos naudojant pamokose, keistųsi mokinių tvaraus naudojimo įgūdžiai ( tvaraus transporto, mitybos, vandens ), taip pat didėtų mokinių fizinis aktyvumas. Dar vienas ne mažiau svarbus tikslas yra didinti mokinių sąmoningumą, ekologinį raštingumą darnaus vystymosi tema, skatinti juos atsakingai vartoti, bei sveikai maitintis.

Tad belieka palinkėti visai gimnazijos švietimo bendruomenei didelės sėkmės įgyvendinant dar vieną tarptautinį projektą.

Gimnazijos Naujienos
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambul
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.

KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE

 

Šį kartą norime su visais ne pasidalinti patirtimis ar žiniomis, įgytomis dalyvaujant “Erasmus+” programos darbo stebėjimo  vizituose ar pedagogų kvalifikacijos  kėlimo kursuose, bet  nuoširdžiai pasidžiaugti savo mokiniais, jų laimėjimais bei pasiekimais dalyvaujat šioje programoje.  Tačiau apie viską nuo pradžių.... .

Kaip žinia, mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja tarptautinėje „Erasmus+“ programoje nuo 2014 m. Dalyvavimu tarptautinėse veiklose siekiama prisidėti prie pagrindinio gimnazijos tikslo įgyvendinimo tikint, kad „blogus įpročius nugalėti galima tik šiandien, o ne rytoj“ (Konfucijus).

Mes džiaugiamės kiekvienu mokiniu gimnazijoje, nes kiekvienas mokinys prisideda prie mokyklos bendruomenės kūrimo ir vystymosi, tačiau šiandien norime pasidžiaugti unikalia ir išskirtine vienos mergaitės istorija.

Smilė M. mokosi 8-oje klasėje ir savo gyvenime vadovaujasi viena indų patarle „Menkas pasiekimas pranokti kitus žmones. Tikra pergalė yra pranokti ankstesnįjį save“, paskatinusia ją aktyviai dalyvauti „Erasmus+“ programos projektinėse veiklose, kurios, be abejonės, prisidėjo prie  pokyčių jos gyvenime. Kalbėdama apie kasdieninį savo gyvenimą Smilė teigia: „ Tvarumas ir ekologija yra mano šeimos gyvenimo būdas, mes tikime, kad nuo mūsų elgesio (šiukšlių rūšiavimo, kompostavimo), kasdienių įpročių (aš jau dėviu savo mamytės senus rūbus, nes jie puikūs ir gražūs) priklauso mūsų geras gyvenimas Žemėje. Šį pasirinkimą dar labiau stiprina ir sutvirtina jau trejus metus, net nuo 5-os klasės, trunkanti aktyvi veikla tarptautiniuose „ERASMUS+“ tvarumo ir ekologijos projektuose, kuriuose dar labiau gilinu savo žinias, susipažįstu su kitų šalių žmonių gyvenimo būdu, ekologiškais sprendimais (esu buvusi save išsilaikančiame name, kuris pats „pasigamina“ viską, ko reikia žmogui: renka lietaus vandenį, gamina elektrą). Rengiu įvairius ekologijos projektus ir pristatymus savo mokykloje ir kitose šalyse (paskutinis mano projektas - kojyčių sausinimo kilimėlis, kurį siuvau iš senų marškinėlių).“

Pirmą kartą Smilė sudalyvavo „Erasmus+“ programos KA122 mobilume „Environmental Sustainability for Sustainable Schools“ prieš 3 metus Turkijoje, Gaziantepo mieste. Pagrindinis projekto tikslas buvo ugdyti mokinių ekologinį raštingumą, sąmoningumą keičiant savo požiūrį ir elgesį santykyje su mus supančia gamta. Po metų mergaitė prisijungė jau prie akredituotos „Erasmus +“ programos veiklų įgyvendinimo ir drauge su kitais bendraamžiais išvyko į mobilumą Ispaniją, Manresos miestelį. Patirti įspūdžiai, nauji draugai ir praplėstas akiratis buvo toks įsimintinas ir įkvepiantis, kad vėliau ji prisijungė prie dar vieno „Erasmus+ KA220“ projekto „Climate Actions Start from Local Level“ ir rugsėjo mėnesį išvyko į Stambulą su kitais projekto dalyviais. Stambule Smilei įsiminė ne tik didingi architektūros šedevrai, triukšmingos gatvės ir gardūs vietiniai patiekalai, bet ir ypatinga atmosfera, kurioje susipina Rytų ir Vakarų dvasia, palikdama gilų įspūdį ir norą sugrįžti.... . Dalyvaudama trijuose projektuose, skirtuose ekologinio raštingumo ugdymui ir tvarių įgūdžių taikymui, Smilė įgijo gilesnį supratimą apie aplinkos apsaugos svarbą, išmoko kūrybiškai spręsti su ekologija susijusias problemas bei dar labiau pradėjo praktiškai taikyti tvarias strategijas kasdieniame savo gyvenime. „Dalyvaudama „Erasmus+“ projektuose, aš net nepastebėjau kaip tai tapo mano kasdienybės dalimi – dalyvauti, mokytis, atrasti ir dalintis. Jie tapo gyvenimo nuotykiu ir suteikė man ne tik galimybę mokytis, bet ir įkvėpimą augti, tobulėti bei pritaikyti įgytas žinias praktiškai",-taip teigia Smilė.

 Džiaugiamės Smilės elgesio pokyčiais, sustiprėjusiu sąmoningumu, gilesniu vertybių suvokimu, bet labiausiai norime PASIGIRTI IR PASIDŽIAUGTI  drauge su ja - Smilei paskirta Lietuvos „Maksimalisto stipendija“ (100 eurų per mėnesį) tvarumo ir ekologijos kategorijoje! „Maksimalisto stipendija" – tai stipendija, skirta skatinti ir įvertinti mokinius, pasiekusius išskirtinių rezultatų moksle, sporte, muzikoje, mene, visuomeninėje veikloje, technologijų ir inovacijų bei tvarumo ir ekologijos srityse. O siekiant gauti stipendiją  tvarumo  srityje reikėjo atitikti bent vieną iš pateiktų 8 kriterijų toje kategorijoje. Smilei (8 kl.) drauge su Manvydu (9 kl.) buvo suteiktos stipendijos už  kriterijų „Moksleivio vartojimo įpročiai, požiūris į tvarumą ir klimato kaitą“, o Žygimantui  iš (9 kl.) už pasiekimus mokslo srityje. Sveikiname mokinius ir džiaugiamės kartu su jais dar kartą!

 

 

 

 

 

 

Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme. Po to vyko moksleivių forumas ir praktinės veiklos. Mūsų gimnazijos moksleiviai pasirinko įtraukiančias „Ultragarso detektyvų“ ir „ Augalų streso atsako tyrimo“ veiklas.
Karjeros specialistė Raminta Milašiūtė
 
 
 
 
 
 

 

ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Visą savaitę mūsų gimnazijos bendruomenės atstovai – mokiniai ir mokytojai – buvo pasinėrę į įdomią ir prasmingą patirtį. Dalyvaudami ERASMUS+ projekte „CLIMATE change starts from local level“, Stambule turėjo puikią progą gilinti savo žinias apie tvarumą ir klimato kaitą.
Daug dėmesio skirta ekofobijos temai, ieškota būdų, kaip įveikti baimę dėl klimato kaitos ir skatinti aktyvų dalyvavimą sprendžiant šią pasaulinę problemą. Dalyvaudami įvairiose veiklose, susitikimuose ir bendraudami su kitais projekto dalyviais iš skirtingų šalių, įgijo naujų žinių ir įžvalgų.
Uždarymo ceremonija tapo šventės akcentu. Tradiciniai turkiški šokiai ir įteikti sertifikatai sukūrė išskirtinę atmosferą. Po intensyvios savaitės, kupinos įspūdžių ir naujų patirčių, mokiniai savaitgalį grįžta namo.
Ši kelionė ne tik praturtino ERASMUS + projekto dalyvių žinias, bet ir paskatino imtis konkrečių veiksmų. Grįžę į gimnaziją, dalyviai dalinsis įgytomis žiniomis su bendruomene ir kartu ieškos būdų, kaip prisidėti prie tvaresnės ateities kūrimo.
 
 
 
 
 
 
 

 

Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų. Būtent nuo skambančių laiptų moderni ekspozicija ir prasidėjo. Jais užlipę mokiniai atsidūrė edukacinėje erdvėje, kurioje galėjo išgirsti bei išbandyti įvairiausius lietuvių liaudies muzikos instrumentus (įvairius pučiamuosius, kankles), klausėsi muzikos įrašų, dalyvavo interaktyvioje pramogoje - sutartinių dainų karaoke. Išbandė jėgas muzikuodami skudučiais, mediniais trimitais, būgnu, daudyte, tabalais, švilpukais, birbynėmis. Tai nuotaikinga ir įdomi kelionė po muzikos instrumentų šalį.
Lietuvių kalbos mokytoja Danutė Ruseckienė ir 7a klasės auklėtoja Vilmantė Kudirkienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambule. Mūsų gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda kartu su kitais projekto dalyviais lankėsi Stambulo akvariume: čia visi dalyviai galėjo susipažinti su vandenynų bioįvairove, domėjosi vis didėjančiomis ekologinėmis vandens telkinių problemomis. Vėliau veiklos persikėlė į Ataturk arboretum parką. Projekto dalyviams tikrai daug įspūdžių.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“, kurią organizavo Šaulių techninės kūrybos centras.
Mokiniams buvo išdalinti darbo lapai, kuriuos pamokoje jie turėjo užpildyti. Mokiniai sužinojo, kokių robotų jau sukurta ir kokių dar tik bus ateityje, Visi pasidalino savo mintimis ir žiniomis. Pasibaigus pamokai vaikai skubėjo konstruoti savo svajonių robotų.
Mokytoja Agnė Šnaider
 
 
 
 
 
 
 

 

Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena. Šios dienos proga gimnazijoje mokiniai buvo pakviesti atkreipti dėmesį į savo psichikos sveikatą ir išbandyti įvairius būdus nurimti. Klausydami raminančios muzikos, bandė lipdyti, spalvinti, pačiupinėti smėlį ar „slaimą“, o gal tiesiog pasigamino antistresinį kamuoliuką. Tiek mažiems, tiek didesniems netrūko emocijų ir potyrių. Tikimės, kad išbandyti nusiraminimo būdai pravers susidūrus su iššūkiais, kai emocijos netilps širdelėse.
Gimnazijos psichologės Simona ir Greta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą. Šią savaitę buvo minima "Energy saving week", kurios metu mokiniai svarstė, kokius energijos taupymo būdus galėtų pritaikyti namuose ir mokykloje, bei aptarė atsinaujinančių energijos šaltinių svarbą ir galimybes.
Visuomenės sveikatos specialistė S. Čepienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų. Auklėtoja Jolanta Čėsnienė ir mokytoja Kristina Alesienė mielai nuvyko kartu su penktokais į Kauno gyvūnų gerovės namus "NOJUS". Dėkojame 5b klasės tėveliams už pokalbį su vaikais apie tai, kaip gyvūnai patenka į prieglaudas, už paaukotas "vaišes" šeimininkų paliktiems keturkojams.
Mokiniai suprato, kad laikas, skirtas beglobiams gyvūnams, labai prasmingas. Galbūt kai kurie mokiniai taps savanoriais ir dažniau pasirūpins keturkojais.
Ačiū "Nojaus" darbuotojams už galimybę apsilankyti.
Auklėtoja Jolanta Čėsnienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė. Trečiokai susidomėję klausėsi pasakojimo apie odontologo profesiją ir dantų priežiūrą. Vėliau visi pabandė taisyklingai išsivalyti dantis.
Mokytoja Alina Kiaulakytė
 
 

 

Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje. Gimnazistai artimiau susipažino su kariuomenės veiklomis ir išbandė technikos galimybes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Dailės mokytoja I. Makūnienė