Žaisk ir mokykis: veiksmingos patirtinės veiklos mokiniams, siekiant saugoti planetą
Gimnazijoje vykstantis projektas ”Fight for Climate change” pasiekė finišo tiesiąją ir norime pasidžiaugti sėkmingai įgyvendintomis veiklomis viso projekto metu. Pagrindinis šio projekto tikslas buvo atrasti ir išbandyti efektyviausias patyrimines, praktines veiklas nukreiptas prieš klimato kaitą, kurios leido mūsų gimnazistams ne tik aktyviai jose dalyvauti, bet ir geriau suprasti šios problemos aktualumą, bei išmokti atsakingai priimti teisingus ir reikalingus sprendimo būdus.
Sėkmingam projekto veiklų įgyvendinimui buvo pasirinktos 5-ios temos: „Pažink gamtą“, „Sveika gyvensena“, „Taupyk vandenį“, „Žalioji energija“ ir „Kova su plastiko naudojimu“. Pirmame projekto įgyvendinimo etape projekto dalyviai - mūsų gimnazijos mokytojai ir dalyvaujantys NVO nariai iš Ispanijos ir Italijos atrinko 15 įvairių praktinių-patyriminių veiklų (po tris kiekvienai temai), kurias vėliau testavo mokyklose su savo mokiniais.
Ekosistemų tyrinėjimas, biologinės įvairovės supratimas, šiltnamio efektą imituojančių modelių kūrimas, miniatiūrinio pasaulio kūrimas ir medžių sodinimas – visos šios veiklos, kurias buvo atrinktos ir kurias mokiniai atlikinėjo gilindamiesi į pirmąją temą „ Pažinkime gamtą“. Šios veiklos skatino mokinius tyrinėti, atrasti ir sužinoti daug naujų dalykų apie mus supančią gamtą ir jos tausojimo būdus.
Sveikos gyvensenos skatinimas dar viena tema į kurią gilinosi gimnazistai dalyvaudami projekte „Sveikatingumo mėnuo“, patyriminėse veiklose „Valgymo žemėlapis“ ir „Maisto etiketės ir kiek cukraus yra produktuose“. Dalyvavimas veiklose ir projektuose padėjo mokiniams suprasti tiesioginį ryšį tarp asmens sveikatos ir aplinkos, pabrėžiant fizinio aktyvumo, gryno oro ir sveiko maisto naudą ir svarbą visų mūsų gyvenimuose.
Esame tikri, kad visos praktinės veiklos, kurias išmėgino mūsų gimnazistai leido jiems tiesiogiai pajusti aplinkos pokyčius ir jų poveikį mūsų kasdieniam gyvenimui, o įgytos žinios paskatins ir įkvėps juos tapti dar aktyvesniais aplinkos šalininkais besirūpinant gamta.
Viena gimnazistė, aktyviai dalyvavusi testavimo etape, projekto pabaigoje sakė: „dalyvaudama veiklose aš supratau, kad net ir maži žingsniai gali padaryti didelius darbus, kas mane įkvėpė imtis veiksmų, kurie galėtų padėti mūsų planetai ir suvokti, kad ir aš galiu tapti dalimi didelės aplinkosauginės misijos“.
Tariame nuoširdų ačiū mokytojoms S. Smilgevičiūtei ir J. Mikulėnienei, bei visiems gimnazistams dalyvavusiems projekte ir tikėkimės, kad visų mūsų mokinių ir mokytojų svajonės vieną dieną pavirs realybe, o realybė-tikrove. :)
PROJEKTO “FIGHT FOR CLIMATE CHANGE” PARTNERIŲ SUSITIKIMAS VALENCIJOJE
Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija džiaugiasi turėdama galimybę dalyvauti dar viename “Erasmus +” programos KA210 projekte “Fight for Climate Change” drauge su partneriais iš Ispanijos ir Italijos. Projektas prasidėjo 2022 m., yra finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis bei tęsis iki 2024 m. sausio 31 d. Projekto tikslai glaudžiai susiję su klimato kaita žemėje ir jos padariniais mūsų planetai, tvarumo sąmoningumo didinimu, naujų metodų/ mokymo būdų kūrimu ir jų pritaikymu pamokose, mokinių kritinio mąstymo tobulinimu, harmonijos su gamta stiprinimu.
Š.m. sausio 31-vasario 3d. įvyko projekto partnerių pirmasis susitikimas Valencijoje, kuriame dalyvavo mūsų gimnazijos direktorė R. Mikalauskienė , direktoriaus pav.ugdymui I. Žebrauskaitė ir Erasmus + projektų koordinatorė A. Uysaler drauge su projekto kolegomis iš Ispanijos ir Italijos. Susitikimo metu buvo diskutuojama apie veiklas, kurios buvo įgyvendinamos projektui prasidėjus t.y. dar kartą peržvelgta parengtos visų trijų šalių užduotys, projektinės - patyriminės veiklos mokiniams, susijusios su 5-iomis projekto potemėmis: įtraukiosios veiklos lauke, sveikas gyvenimo būdas (siekiant sumažinti mėsos kiekį mitybos racione), vandens saugojimas, žalioji energija ir tvarus plastiko panaudojimas, kurios bus išbandytos dirbant su 11-12 metų amžiaus mokiniais. Taip pat vyko diskusija kokius vertinimo/įsivertinimo įrankius taikyti viso projekto metu, kaip paruošti metodinę medžiagą, kuria vėliau dalinsimės su kolegomis iš kitų ugdymo įstaigų, kokios efektyvios sklaidos priemonės galėtų būti taikomos, aptarti tolimesnio finansavimo klausimai, sudarytas būsimų veiklų planas.
Sekantis projekto veiklos etapas- atrinktų efektyviausių užduočių/projektinių veiklų, susijusių su 5-iomis projekto potemėmis taikymas ugdymo procese, įtraukiant į veiklas 60 ketvirtų-penktų klasių mokinių. Belieka palinkėti visiems projekto dalyviams didelės sėkmės dalyvaujant įvairiose veiklose ir laukti rezultatų.
FightClimateChange!- startuoja dar vienas
KA210 Erasmus+ projektas
Šitie mokslo metai mūsų gimnazijai kaip niekad anksčiau gausūs tarptautinių projektų. Smagu, kad ne tik mes renkamės būsimus projektų partnerius, bet ir į mus kreipiasi ugdymo įstaigos, kviečiančios mus bendradarbiauti, dalintis savo gerąja patirtimi bei įgytomis žiniomis.
Taigi, visai neseniai startavo dar vienas tarptautinis Erasmus+ projektas „FightClimateChange“ drauge su dviem nevyriausybinėm organizacijom (UNO ir BASE) iš Ispanijos ir Italijos. Projektas prasidėjo 2022 m., yra finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis bei tęsis iki kitų metų t.y. 2023 m. lapkričio 1 d. Projekto tikslai glaudžiai susiję su klimato kaita žemėje ir jos padariniais mūsų planetai, tvarumo sąmoningumo didinimu, naujų metodų/ mokymo būdų kūrimu ir jų pritaikymu pamokose, mokinių kritinio mąstymo tobulinimu, harmonijos su gamta stiprinimu.
Projekte dalyvaus mokytojai ir mokiniai. Visos užduotys, projektinės veiklos, patyriminės veiklos bus susiję su 5-iomis potemėmis: įtraukiosios veiklos lauke, sveikas gyvenimo būdas (siekiant sumažinti mėsos kiekį mitybos racione), vandens saugojimas, žalioji energija ir tvarus plastiko panaudojimas.
Mokytojai mėgins atrasti ir taikyti savo pamokose inovatyvius mokymo būdus, įtraukias mokymo formas, kurios būtų ne tik įdomios mokiniams, bet ir naudingos. Tuo tarpu mokiniai atlikinės jiems skirtas užduotis, išmėgins naujas veiklas ir turės pateikti grįžtamąjį ryšį įvertindami naujus mokymo/osi metodus, bei patys save įsivertindami.
Belieka palinkėti visiems didelės sėkmės, kūrybiškumo, naujų idėjų ir žinoma, puikių rezultatų.