Žaisk ir mokykis: veiksmingos patirtinės veiklos mokiniams, siekiant saugoti planetą

 

Gimnazijoje vykstantis projektas ”Fight for Climate change” pasiekė finišo tiesiąją ir norime pasidžiaugti sėkmingai įgyvendintomis veiklomis viso projekto metu. Pagrindinis šio projekto tikslas buvo atrasti ir išbandyti efektyviausias patyrimines, praktines veiklas nukreiptas prieš klimato kaitą, kurios leido mūsų gimnazistams ne tik aktyviai jose dalyvauti, bet ir geriau suprasti šios problemos aktualumą, bei išmokti atsakingai priimti teisingus ir reikalingus sprendimo būdus.  

Sėkmingam projekto veiklų  įgyvendinimui buvo pasirinktos 5-ios temos: „Pažink gamtą“, „Sveika gyvensena“, „Taupyk vandenį“, „Žalioji energija“ ir „Kova su plastiko naudojimu“. Pirmame projekto įgyvendinimo etape projekto dalyviai - mūsų gimnazijos mokytojai ir dalyvaujantys NVO nariai   iš Ispanijos ir Italijos atrinko 15 įvairių praktinių-patyriminių veiklų (po tris kiekvienai temai), kurias  vėliau testavo mokyklose su savo mokiniais.

Ekosistemų tyrinėjimas, biologinės įvairovės supratimas, šiltnamio efektą imituojančių modelių kūrimas, miniatiūrinio pasaulio kūrimas ir medžių sodinimas – visos šios veiklos, kurias buvo atrinktos ir kurias  mokiniai atlikinėjo gilindamiesi į pirmąją temą „ Pažinkime gamtą“. Šios veiklos skatino mokinius tyrinėti, atrasti ir sužinoti daug naujų dalykų apie mus supančią gamtą ir jos tausojimo būdus.

Sveikos gyvensenos skatinimas dar viena tema į kurią gilinosi gimnazistai dalyvaudami  projekte „Sveikatingumo mėnuo“, patyriminėse veiklose „Valgymo žemėlapis“ ir „Maisto etiketės ir kiek cukraus yra produktuose“. Dalyvavimas veiklose ir projektuose padėjo mokiniams suprasti tiesioginį ryšį tarp asmens sveikatos ir aplinkos, pabrėžiant fizinio aktyvumo, gryno oro ir sveiko maisto naudą ir svarbą visų mūsų gyvenimuose.

Esame tikri, kad  visos praktinės veiklos, kurias išmėgino mūsų gimnazistai leido jiems tiesiogiai pajusti aplinkos pokyčius ir jų poveikį mūsų kasdieniam gyvenimui, o įgytos žinios  paskatins  ir įkvėps juos tapti  dar aktyvesniais aplinkos šalininkais besirūpinant gamta.

Viena gimnazistė, aktyviai dalyvavusi testavimo etape, projekto pabaigoje sakė: „dalyvaudama veiklose aš supratau, kad net ir maži žingsniai gali padaryti didelius darbus, kas  mane įkvėpė imtis veiksmų, kurie galėtų padėti mūsų planetai ir suvokti, kad ir aš galiu tapti dalimi didelės aplinkosauginės misijos“.

Tariame nuoširdų ačiū mokytojoms S. Smilgevičiūtei ir J. Mikulėnienei, bei visiems gimnazistams dalyvavusiems projekte ir  tikėkimės, kad visų mūsų mokinių ir mokytojų svajonės vieną dieną pavirs realybe, o  realybė-tikrove. :)

 

PROJEKTO “FIGHT FOR CLIMATE CHANGE” PARTNERIŲ SUSITIKIMAS VALENCIJOJE

 

Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija džiaugiasi turėdama galimybę dalyvauti dar viename “Erasmus +” programos KA210 projekte “Fight for Climate Change” drauge su partneriais iš Ispanijos ir Italijos.  Projektas prasidėjo 2022 m., yra  finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis bei tęsis iki 2024 m. sausio 31 d. Projekto tikslai glaudžiai susiję su klimato kaita žemėje ir jos padariniais mūsų planetai, tvarumo sąmoningumo didinimu, naujų metodų/ mokymo būdų kūrimu ir jų pritaikymu pamokose, mokinių kritinio mąstymo tobulinimu, harmonijos su gamta stiprinimu.

Š.m. sausio 31-vasario 3d. įvyko projekto partnerių pirmasis susitikimas Valencijoje, kuriame dalyvavo mūsų gimnazijos direktorė R. Mikalauskienė , direktoriaus pav.ugdymui I. Žebrauskaitė ir Erasmus + projektų koordinatorė A. Uysaler drauge su projekto kolegomis iš Ispanijos ir Italijos. Susitikimo metu buvo diskutuojama apie veiklas, kurios buvo įgyvendinamos projektui prasidėjus t.y. dar kartą peržvelgta parengtos visų trijų šalių užduotys, projektinės - patyriminės veiklos mokiniams, susijusios su 5-iomis projekto potemėmis: įtraukiosios veiklos lauke, sveikas gyvenimo būdas (siekiant sumažinti mėsos kiekį mitybos racione), vandens saugojimas, žalioji energija ir tvarus plastiko panaudojimas, kurios bus išbandytos dirbant su 11-12 metų amžiaus mokiniais. Taip pat vyko diskusija kokius vertinimo/įsivertinimo įrankius taikyti viso projekto metu, kaip paruošti metodinę medžiagą, kuria vėliau dalinsimės su kolegomis iš kitų ugdymo įstaigų, kokios efektyvios sklaidos priemonės galėtų būti taikomos, aptarti tolimesnio finansavimo klausimai, sudarytas būsimų veiklų planas.

Sekantis projekto veiklos etapas- atrinktų efektyviausių užduočių/projektinių veiklų, susijusių su 5-iomis projekto potemėmis taikymas ugdymo procese, įtraukiant į veiklas 60  ketvirtų-penktų klasių mokinių. Belieka palinkėti visiems projekto dalyviams didelės sėkmės dalyvaujant įvairiose veiklose ir laukti rezultatų.

  

 

 

FightClimateChange!- startuoja dar vienas
KA210 Erasmus+ projektas

 

Šitie mokslo metai mūsų gimnazijai kaip niekad anksčiau gausūs tarptautinių projektų. Smagu, kad ne tik mes renkamės būsimus projektų partnerius, bet ir į mus kreipiasi ugdymo įstaigos, kviečiančios mus bendradarbiauti, dalintis savo gerąja patirtimi bei įgytomis žiniomis.
Taigi, visai neseniai startavo dar vienas tarptautinis Erasmus+ projektas „FightClimateChange“ drauge su dviem nevyriausybinėm organizacijom (UNO ir BASE) iš Ispanijos ir Italijos. Projektas prasidėjo 2022 m., yra  finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis bei tęsis iki kitų metų t.y. 2023 m. lapkričio 1 d. Projekto tikslai glaudžiai susiję su klimato kaita žemėje ir jos padariniais mūsų planetai, tvarumo sąmoningumo didinimu, naujų metodų/ mokymo būdų kūrimu ir jų pritaikymu pamokose, mokinių kritinio mąstymo tobulinimu, harmonijos su gamta stiprinimu.
Projekte dalyvaus mokytojai ir mokiniai. Visos užduotys, projektinės veiklos, patyriminės veiklos bus susiję su 5-iomis potemėmis: įtraukiosios veiklos lauke, sveikas gyvenimo būdas (siekiant sumažinti mėsos kiekį mitybos racione), vandens saugojimas, žalioji energija ir tvarus plastiko panaudojimas.
Mokytojai mėgins atrasti ir taikyti savo pamokose inovatyvius mokymo būdus, įtraukias mokymo formas, kurios būtų ne tik įdomios mokiniams, bet ir naudingos. Tuo tarpu mokiniai atlikinės jiems skirtas užduotis, išmėgins naujas veiklas ir turės pateikti grįžtamąjį ryšį įvertindami naujus mokymo/osi metodus, bei patys save įsivertindami.
Belieka palinkėti visiems didelės sėkmės, kūrybiškumo, naujų idėjų ir žinoma, puikių rezultatų.

Gimnazijos Naujienos
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambul
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.

KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE

 

Šį kartą norime su visais ne pasidalinti patirtimis ar žiniomis, įgytomis dalyvaujant “Erasmus+” programos darbo stebėjimo  vizituose ar pedagogų kvalifikacijos  kėlimo kursuose, bet  nuoširdžiai pasidžiaugti savo mokiniais, jų laimėjimais bei pasiekimais dalyvaujat šioje programoje.  Tačiau apie viską nuo pradžių.... .

Kaip žinia, mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja tarptautinėje „Erasmus+“ programoje nuo 2014 m. Dalyvavimu tarptautinėse veiklose siekiama prisidėti prie pagrindinio gimnazijos tikslo įgyvendinimo tikint, kad „blogus įpročius nugalėti galima tik šiandien, o ne rytoj“ (Konfucijus).

Mes džiaugiamės kiekvienu mokiniu gimnazijoje, nes kiekvienas mokinys prisideda prie mokyklos bendruomenės kūrimo ir vystymosi, tačiau šiandien norime pasidžiaugti unikalia ir išskirtine vienos mergaitės istorija.

Smilė M. mokosi 8-oje klasėje ir savo gyvenime vadovaujasi viena indų patarle „Menkas pasiekimas pranokti kitus žmones. Tikra pergalė yra pranokti ankstesnįjį save“, paskatinusia ją aktyviai dalyvauti „Erasmus+“ programos projektinėse veiklose, kurios, be abejonės, prisidėjo prie  pokyčių jos gyvenime. Kalbėdama apie kasdieninį savo gyvenimą Smilė teigia: „ Tvarumas ir ekologija yra mano šeimos gyvenimo būdas, mes tikime, kad nuo mūsų elgesio (šiukšlių rūšiavimo, kompostavimo), kasdienių įpročių (aš jau dėviu savo mamytės senus rūbus, nes jie puikūs ir gražūs) priklauso mūsų geras gyvenimas Žemėje. Šį pasirinkimą dar labiau stiprina ir sutvirtina jau trejus metus, net nuo 5-os klasės, trunkanti aktyvi veikla tarptautiniuose „ERASMUS+“ tvarumo ir ekologijos projektuose, kuriuose dar labiau gilinu savo žinias, susipažįstu su kitų šalių žmonių gyvenimo būdu, ekologiškais sprendimais (esu buvusi save išsilaikančiame name, kuris pats „pasigamina“ viską, ko reikia žmogui: renka lietaus vandenį, gamina elektrą). Rengiu įvairius ekologijos projektus ir pristatymus savo mokykloje ir kitose šalyse (paskutinis mano projektas - kojyčių sausinimo kilimėlis, kurį siuvau iš senų marškinėlių).“

Pirmą kartą Smilė sudalyvavo „Erasmus+“ programos KA122 mobilume „Environmental Sustainability for Sustainable Schools“ prieš 3 metus Turkijoje, Gaziantepo mieste. Pagrindinis projekto tikslas buvo ugdyti mokinių ekologinį raštingumą, sąmoningumą keičiant savo požiūrį ir elgesį santykyje su mus supančia gamta. Po metų mergaitė prisijungė jau prie akredituotos „Erasmus +“ programos veiklų įgyvendinimo ir drauge su kitais bendraamžiais išvyko į mobilumą Ispaniją, Manresos miestelį. Patirti įspūdžiai, nauji draugai ir praplėstas akiratis buvo toks įsimintinas ir įkvepiantis, kad vėliau ji prisijungė prie dar vieno „Erasmus+ KA220“ projekto „Climate Actions Start from Local Level“ ir rugsėjo mėnesį išvyko į Stambulą su kitais projekto dalyviais. Stambule Smilei įsiminė ne tik didingi architektūros šedevrai, triukšmingos gatvės ir gardūs vietiniai patiekalai, bet ir ypatinga atmosfera, kurioje susipina Rytų ir Vakarų dvasia, palikdama gilų įspūdį ir norą sugrįžti.... . Dalyvaudama trijuose projektuose, skirtuose ekologinio raštingumo ugdymui ir tvarių įgūdžių taikymui, Smilė įgijo gilesnį supratimą apie aplinkos apsaugos svarbą, išmoko kūrybiškai spręsti su ekologija susijusias problemas bei dar labiau pradėjo praktiškai taikyti tvarias strategijas kasdieniame savo gyvenime. „Dalyvaudama „Erasmus+“ projektuose, aš net nepastebėjau kaip tai tapo mano kasdienybės dalimi – dalyvauti, mokytis, atrasti ir dalintis. Jie tapo gyvenimo nuotykiu ir suteikė man ne tik galimybę mokytis, bet ir įkvėpimą augti, tobulėti bei pritaikyti įgytas žinias praktiškai",-taip teigia Smilė.

 Džiaugiamės Smilės elgesio pokyčiais, sustiprėjusiu sąmoningumu, gilesniu vertybių suvokimu, bet labiausiai norime PASIGIRTI IR PASIDŽIAUGTI  drauge su ja - Smilei paskirta Lietuvos „Maksimalisto stipendija“ (100 eurų per mėnesį) tvarumo ir ekologijos kategorijoje! „Maksimalisto stipendija" – tai stipendija, skirta skatinti ir įvertinti mokinius, pasiekusius išskirtinių rezultatų moksle, sporte, muzikoje, mene, visuomeninėje veikloje, technologijų ir inovacijų bei tvarumo ir ekologijos srityse. O siekiant gauti stipendiją  tvarumo  srityje reikėjo atitikti bent vieną iš pateiktų 8 kriterijų toje kategorijoje. Smilei (8 kl.) drauge su Manvydu (9 kl.) buvo suteiktos stipendijos už  kriterijų „Moksleivio vartojimo įpročiai, požiūris į tvarumą ir klimato kaitą“, o Žygimantui  iš (9 kl.) už pasiekimus mokslo srityje. Sveikiname mokinius ir džiaugiamės kartu su jais dar kartą!

 

 

 

 

 

 

Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme. Po to vyko moksleivių forumas ir praktinės veiklos. Mūsų gimnazijos moksleiviai pasirinko įtraukiančias „Ultragarso detektyvų“ ir „ Augalų streso atsako tyrimo“ veiklas.
Karjeros specialistė Raminta Milašiūtė
 
 
 
 
 
 

 

ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Visą savaitę mūsų gimnazijos bendruomenės atstovai – mokiniai ir mokytojai – buvo pasinėrę į įdomią ir prasmingą patirtį. Dalyvaudami ERASMUS+ projekte „CLIMATE change starts from local level“, Stambule turėjo puikią progą gilinti savo žinias apie tvarumą ir klimato kaitą.
Daug dėmesio skirta ekofobijos temai, ieškota būdų, kaip įveikti baimę dėl klimato kaitos ir skatinti aktyvų dalyvavimą sprendžiant šią pasaulinę problemą. Dalyvaudami įvairiose veiklose, susitikimuose ir bendraudami su kitais projekto dalyviais iš skirtingų šalių, įgijo naujų žinių ir įžvalgų.
Uždarymo ceremonija tapo šventės akcentu. Tradiciniai turkiški šokiai ir įteikti sertifikatai sukūrė išskirtinę atmosferą. Po intensyvios savaitės, kupinos įspūdžių ir naujų patirčių, mokiniai savaitgalį grįžta namo.
Ši kelionė ne tik praturtino ERASMUS + projekto dalyvių žinias, bet ir paskatino imtis konkrečių veiksmų. Grįžę į gimnaziją, dalyviai dalinsis įgytomis žiniomis su bendruomene ir kartu ieškos būdų, kaip prisidėti prie tvaresnės ateities kūrimo.
 
 
 
 
 
 
 

 

Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų. Būtent nuo skambančių laiptų moderni ekspozicija ir prasidėjo. Jais užlipę mokiniai atsidūrė edukacinėje erdvėje, kurioje galėjo išgirsti bei išbandyti įvairiausius lietuvių liaudies muzikos instrumentus (įvairius pučiamuosius, kankles), klausėsi muzikos įrašų, dalyvavo interaktyvioje pramogoje - sutartinių dainų karaoke. Išbandė jėgas muzikuodami skudučiais, mediniais trimitais, būgnu, daudyte, tabalais, švilpukais, birbynėmis. Tai nuotaikinga ir įdomi kelionė po muzikos instrumentų šalį.
Lietuvių kalbos mokytoja Danutė Ruseckienė ir 7a klasės auklėtoja Vilmantė Kudirkienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambule. Mūsų gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda kartu su kitais projekto dalyviais lankėsi Stambulo akvariume: čia visi dalyviai galėjo susipažinti su vandenynų bioįvairove, domėjosi vis didėjančiomis ekologinėmis vandens telkinių problemomis. Vėliau veiklos persikėlė į Ataturk arboretum parką. Projekto dalyviams tikrai daug įspūdžių.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“, kurią organizavo Šaulių techninės kūrybos centras.
Mokiniams buvo išdalinti darbo lapai, kuriuos pamokoje jie turėjo užpildyti. Mokiniai sužinojo, kokių robotų jau sukurta ir kokių dar tik bus ateityje, Visi pasidalino savo mintimis ir žiniomis. Pasibaigus pamokai vaikai skubėjo konstruoti savo svajonių robotų.
Mokytoja Agnė Šnaider
 
 
 
 
 
 
 

 

Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena. Šios dienos proga gimnazijoje mokiniai buvo pakviesti atkreipti dėmesį į savo psichikos sveikatą ir išbandyti įvairius būdus nurimti. Klausydami raminančios muzikos, bandė lipdyti, spalvinti, pačiupinėti smėlį ar „slaimą“, o gal tiesiog pasigamino antistresinį kamuoliuką. Tiek mažiems, tiek didesniems netrūko emocijų ir potyrių. Tikimės, kad išbandyti nusiraminimo būdai pravers susidūrus su iššūkiais, kai emocijos netilps širdelėse.
Gimnazijos psichologės Simona ir Greta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą. Šią savaitę buvo minima "Energy saving week", kurios metu mokiniai svarstė, kokius energijos taupymo būdus galėtų pritaikyti namuose ir mokykloje, bei aptarė atsinaujinančių energijos šaltinių svarbą ir galimybes.
Visuomenės sveikatos specialistė S. Čepienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų. Auklėtoja Jolanta Čėsnienė ir mokytoja Kristina Alesienė mielai nuvyko kartu su penktokais į Kauno gyvūnų gerovės namus "NOJUS". Dėkojame 5b klasės tėveliams už pokalbį su vaikais apie tai, kaip gyvūnai patenka į prieglaudas, už paaukotas "vaišes" šeimininkų paliktiems keturkojams.
Mokiniai suprato, kad laikas, skirtas beglobiams gyvūnams, labai prasmingas. Galbūt kai kurie mokiniai taps savanoriais ir dažniau pasirūpins keturkojais.
Ačiū "Nojaus" darbuotojams už galimybę apsilankyti.
Auklėtoja Jolanta Čėsnienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė. Trečiokai susidomėję klausėsi pasakojimo apie odontologo profesiją ir dantų priežiūrą. Vėliau visi pabandė taisyklingai išsivalyti dantis.
Mokytoja Alina Kiaulakytė
 
 

 

Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje. Gimnazistai artimiau susipažino su kariuomenės veiklomis ir išbandė technikos galimybes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Dailės mokytoja I. Makūnienė