KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
Šį kartą norime su visais ne pasidalinti patirtimis ar žiniomis, įgytomis dalyvaujant “Erasmus+” programos darbo stebėjimo vizituose ar pedagogų kvalifikacijos kėlimo kursuose, bet nuoširdžiai pasidžiaugti savo mokiniais, jų laimėjimais bei pasiekimais dalyvaujat šioje programoje. Tačiau apie viską nuo pradžių.... .
Kaip žinia, mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja tarptautinėje „Erasmus+“ programoje nuo 2014 m. Dalyvavimu tarptautinėse veiklose siekiama prisidėti prie pagrindinio gimnazijos tikslo įgyvendinimo tikint, kad „blogus įpročius nugalėti galima tik šiandien, o ne rytoj“ (Konfucijus).
Mes džiaugiamės kiekvienu mokiniu gimnazijoje, nes kiekvienas mokinys prisideda prie mokyklos bendruomenės kūrimo ir vystymosi, tačiau šiandien norime pasidžiaugti unikalia ir išskirtine vienos mergaitės istorija.
Smilė M. mokosi 8-oje klasėje ir savo gyvenime vadovaujasi viena indų patarle „Menkas pasiekimas pranokti kitus žmones. Tikra pergalė yra pranokti ankstesnįjį save“, paskatinusia ją aktyviai dalyvauti „Erasmus+“ programos projektinėse veiklose, kurios, be abejonės, prisidėjo prie pokyčių jos gyvenime. Kalbėdama apie kasdieninį savo gyvenimą Smilė teigia: „ Tvarumas ir ekologija yra mano šeimos gyvenimo būdas, mes tikime, kad nuo mūsų elgesio (šiukšlių rūšiavimo, kompostavimo), kasdienių įpročių (aš jau dėviu savo mamytės senus rūbus, nes jie puikūs ir gražūs) priklauso mūsų geras gyvenimas Žemėje. Šį pasirinkimą dar labiau stiprina ir sutvirtina jau trejus metus, net nuo 5-os klasės, trunkanti aktyvi veikla tarptautiniuose „ERASMUS+“ tvarumo ir ekologijos projektuose, kuriuose dar labiau gilinu savo žinias, susipažįstu su kitų šalių žmonių gyvenimo būdu, ekologiškais sprendimais (esu buvusi save išsilaikančiame name, kuris pats „pasigamina“ viską, ko reikia žmogui: renka lietaus vandenį, gamina elektrą). Rengiu įvairius ekologijos projektus ir pristatymus savo mokykloje ir kitose šalyse (paskutinis mano projektas - kojyčių sausinimo kilimėlis, kurį siuvau iš senų marškinėlių).“
Pirmą kartą Smilė sudalyvavo „Erasmus+“ programos KA122 mobilume „Environmental Sustainability for Sustainable Schools“ prieš 3 metus Turkijoje, Gaziantepo mieste. Pagrindinis projekto tikslas buvo ugdyti mokinių ekologinį raštingumą, sąmoningumą keičiant savo požiūrį ir elgesį santykyje su mus supančia gamta. Po metų mergaitė prisijungė jau prie akredituotos „Erasmus +“ programos veiklų įgyvendinimo ir drauge su kitais bendraamžiais išvyko į mobilumą Ispaniją, Manresos miestelį. Patirti įspūdžiai, nauji draugai ir praplėstas akiratis buvo toks įsimintinas ir įkvepiantis, kad vėliau ji prisijungė prie dar vieno „Erasmus+ KA220“ projekto „Climate Actions Start from Local Level“ ir rugsėjo mėnesį išvyko į Stambulą su kitais projekto dalyviais. Stambule Smilei įsiminė ne tik didingi architektūros šedevrai, triukšmingos gatvės ir gardūs vietiniai patiekalai, bet ir ypatinga atmosfera, kurioje susipina Rytų ir Vakarų dvasia, palikdama gilų įspūdį ir norą sugrįžti.... . Dalyvaudama trijuose projektuose, skirtuose ekologinio raštingumo ugdymui ir tvarių įgūdžių taikymui, Smilė įgijo gilesnį supratimą apie aplinkos apsaugos svarbą, išmoko kūrybiškai spręsti su ekologija susijusias problemas bei dar labiau pradėjo praktiškai taikyti tvarias strategijas kasdieniame savo gyvenime. „Dalyvaudama „Erasmus+“ projektuose, aš net nepastebėjau kaip tai tapo mano kasdienybės dalimi – dalyvauti, mokytis, atrasti ir dalintis. Jie tapo gyvenimo nuotykiu ir suteikė man ne tik galimybę mokytis, bet ir įkvėpimą augti, tobulėti bei pritaikyti įgytas žinias praktiškai",-taip teigia Smilė.
Džiaugiamės Smilės elgesio pokyčiais, sustiprėjusiu sąmoningumu, gilesniu vertybių suvokimu, bet labiausiai norime PASIGIRTI IR PASIDŽIAUGTI drauge su ja - Smilei paskirta Lietuvos „Maksimalisto stipendija“ (100 eurų per mėnesį) tvarumo ir ekologijos kategorijoje! „Maksimalisto stipendija" – tai stipendija, skirta skatinti ir įvertinti mokinius, pasiekusius išskirtinių rezultatų moksle, sporte, muzikoje, mene, visuomeninėje veikloje, technologijų ir inovacijų bei tvarumo ir ekologijos srityse. O siekiant gauti stipendiją tvarumo srityje reikėjo atitikti bent vieną iš pateiktų 8 kriterijų toje kategorijoje. Smilei (8 kl.) drauge su Manvydu (9 kl.) buvo suteiktos stipendijos už kriterijų „Moksleivio vartojimo įpročiai, požiūris į tvarumą ir klimato kaitą“, o Žygimantui iš (9 kl.) už pasiekimus mokslo srityje. Sveikiname mokinius ir džiaugiamės kartu su jais dar kartą!