„FOLKLORIKA“ MOBILUMAS LIETUVOJE! 

 

Gražiausias pavasario laikas. Gegužės vidurys. Saulė ir žaluma. Truputis lietaus, tiesa, visai nedaug. Gera nuotaika ir nusiteikimas pažinti Lietuvos kultūrą, pročius, tradicijas. Tarptautinės programos ERASMUS+ projekto FOLKLORIKA dalyviai, t.y.  partneriai iš Kipro, Lenkijos, Rumunijos, Ispanijos ir Turkijos šį kartą susirinko Lietuvoje. Nepaisant to, jog šio projekto mobilumas (2022-05-16/20) vyko paskutinį kartą ir dėl to buvo šiek tiek liūdna, mobilumo metu nestigo pozityvių ir gerų emocijų. Visą savaitę veiklas organizavo šeimininkai – Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija.

Pirmadienio rytas prasidėjo nuo mokinių ir mokytojų sutikimo gimnazijoje. Siekiant atskleisti senovės svetingumo tradicijas, buvo organizuotas tradicinis liaudiškas „kermošius“, o svečiai sutikti su „duona ir druska“. Po muzikinio mokinių svečių pasveikinimo aktų salėje savo sveikinimo kalbas pasakė gimnazijos direktorė, projekto koordinatoriai, buvo apsikeista simbolinėmis dovanomis. Užsisėdėti neleido ir nuotaikinga lietuvių liaudies šokio pamoka, kurios metu gimnazistai ne tik supažindino su pačiu šokiu, bet ir pamokė jo susirinkusius svečius. O kad mokiniams, kurie visą savaitę dirbs kartu, būtų paprasčiau susipažinti ir susidraugauti, po oficialiosios programos dalies buvo organizuotos nuotaikingos ICE BREAKING veiklos. Mokytojai tuo tarpu turėjo progą susipažinti su pačia gimnazija – jiems buvo organizuota ekskursija po mokyklą, parodytos edukacinės erdvės, supažindinta su mokyklos kryptimi ir tikslais. Po pietų visi išvyko į Kauno senamiestį, kur mokiniai dalyvavo orientacinese varžybose, skirtose susipažinti su senamiesčio   istorija ir architektūra, o mokytojai aplankė senamiesčio pasididžiavimu tapusius objektus: Vytauto Didžiojo bažnyčią, Kauno Katedrą, Kauno pilį ir kt. Dienos pabaigą vainikavo mokytojų išvyka į Lekėčių kulinarinio paveldo namus, kuriuose dalyviai ne tik  susipažino su tradicine lietuviška virtuve, paragavo tradicinių patiekalų, bet patys pabandė iškepti šakotį – tradicinį pyragą, kurį vėliau gavo dovanų.  Labiausiai gaila buvo ragauti šį gražuolį, į kurį buvo įdėta tiek bendro ir draugiško darbo. 

Antradienį projekto dalyviai apsilankė  Trakų salos gotikinėje pilyje, mokėsi kepti tradicinius karaimų kibinus, o po jų degustacijos     viešėjo    Dūkšto ąžuolyno pažintiniame take, kuriame žalios pavasarinės gamtos apsuptyje dalyvavo nuotaikingose varžybose, padėjusiose susipažinti su senaisiais pagoniškaisiais lietuvių dievais ir deivėmis.   

Trečiadienį veiklos vyko Anykščiuose.  Šeimyniškėlių (Vorutos) piliakalnio istoriniame komplekse mokiniai ir mokytojai  supažindino su archeologija ir Šeimyniškėlių piliakalnio radiniais: pilėnų naudotais daiktais ir kitais veiklos pėdsakais, kurie yra svarbiausi Vorutos pilies gyvavimo liudininkai. Mokiniai ir mokytojai galėjo išbandyti viduramžių ginkluotę, pasimatuoti šarvus, o taip pat  išmėginti rankos taiklumą  mėtydami akstį, šaudydami iš lanko.  Dalyviai mokėsi žaisti senovinius jėgos, vikrumo  ir stalo žaidimus, o edukacijos pabaigoje išbandė kaip veikia senovinė katapulta. Popietė prabėgo  Anykščių Arklio muziejuje, kur  autentiškoje XX a. pradžią menančioje troboje dalyviai  susipažino su lietuvių etninės kultūros simbolio – duonos keliu nuo rugių sėjos iki duonos riekės. Kiekvienam buvo suteikiama nepakartojama galimybė pačiam suformuoti ir ką tik iškūrentoje duonkepėje išsikepti savo duonos kepalėlį.  O dienos pabaigai, išsikepę duoną  ir kupini įspūdžių dalyviai aplankė Anykščių simbolį -  Puntuką – legendomis apipintą antrą pagal dydį Lietuvos riedulį bei sužinojo, kokia legenda pasakoja apie jo kilmę.      

Ketvirtadienį diena praėjo Rumšiškių liaudies buities muziejuje - viename didžiausių ir daugiausiai eksponatų (91420) turinčiame etnografijos muziejuje Europoje po atviru dangumi. Kol mokiniai dalyvavo nuotaikingose pažintinėse varžybose, stengdamiesti įveikti jiems iš anksto paruoštas užduotis, mokytojai galėjo pasivaikščioti po muziejų bei sudalyvauti edukacijoje “Muzikuokime kartu“, kurios  metu ne tik susipažino su liaudiška muzika, bet ir patys pamėgino muzikuoti. O kad vaikščiojimas po muziejų neprailgtų ir kuo daugiau sužinotume ne tik apie Lietuvos, bet ir partnerių šalių folkloriką, po barbekiu gamtoje šalys dalyvės pristatė ir savo parengtus „namų  darbus“ – po du tradicinius liaudies žaidimus, kuriuos išmokė žaisti ir kitas šalis. 

Penktadienis buvo ta diena, kuomet atėjo laikas įvertinti nuveiktus darbus ir pastikrinti įgytas mobilume žinias. Todėl mokiniams ir mokytojams iš pat ryto buvo organizuotas nuotaikingas protmūšis, atskleidęs, kiek atidūs jie buvo visos savaitės metu. Ir nors laimėti norėjosi kiekvienai komandai, tenka pripažinti, kad laimėtojais tapo visi, nes įgyta patirtis ir surasti nauji draugai yra pats šauniausias laimėjimas! Įsivertinę savo atidumą mokiniai toliau susipažino   su tradicine vilnos vėlimo technika bei dirbtuvėse „Vilnos ir muilo draugystė“ pasigamino muilą-plaušinę, kurią galėjo pasiimti namo. Taip pat išmoko „sukti“ natūralaus vaško žvakes.   

Ir nors vakare vyko iškilminga sertifikatų įteikimo ceremonija ir linksmas atsisveikinimo vakaras, iš tiesų užliejo dviprasmiškas jausmas. Buvo truputį liūdna, nes projektas baigiasi ir jo mobilumų daugiau nebus. Tačiau  tuo pačiu buvo ir gera suvokiant, kiek ir kokios įvairiaspalvės patirties jo metu pavyko įgyti. Suvokiant, koks „mažas ir atviras“ gali būti pasaulis, kai jį vienija  tautų draugystė.

Gimnazijos Naujienos
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambul
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.

KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE

 

Šį kartą norime su visais ne pasidalinti patirtimis ar žiniomis, įgytomis dalyvaujant “Erasmus+” programos darbo stebėjimo  vizituose ar pedagogų kvalifikacijos  kėlimo kursuose, bet  nuoširdžiai pasidžiaugti savo mokiniais, jų laimėjimais bei pasiekimais dalyvaujat šioje programoje.  Tačiau apie viską nuo pradžių.... .

Kaip žinia, mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja tarptautinėje „Erasmus+“ programoje nuo 2014 m. Dalyvavimu tarptautinėse veiklose siekiama prisidėti prie pagrindinio gimnazijos tikslo įgyvendinimo tikint, kad „blogus įpročius nugalėti galima tik šiandien, o ne rytoj“ (Konfucijus).

Mes džiaugiamės kiekvienu mokiniu gimnazijoje, nes kiekvienas mokinys prisideda prie mokyklos bendruomenės kūrimo ir vystymosi, tačiau šiandien norime pasidžiaugti unikalia ir išskirtine vienos mergaitės istorija.

Smilė M. mokosi 8-oje klasėje ir savo gyvenime vadovaujasi viena indų patarle „Menkas pasiekimas pranokti kitus žmones. Tikra pergalė yra pranokti ankstesnįjį save“, paskatinusia ją aktyviai dalyvauti „Erasmus+“ programos projektinėse veiklose, kurios, be abejonės, prisidėjo prie  pokyčių jos gyvenime. Kalbėdama apie kasdieninį savo gyvenimą Smilė teigia: „ Tvarumas ir ekologija yra mano šeimos gyvenimo būdas, mes tikime, kad nuo mūsų elgesio (šiukšlių rūšiavimo, kompostavimo), kasdienių įpročių (aš jau dėviu savo mamytės senus rūbus, nes jie puikūs ir gražūs) priklauso mūsų geras gyvenimas Žemėje. Šį pasirinkimą dar labiau stiprina ir sutvirtina jau trejus metus, net nuo 5-os klasės, trunkanti aktyvi veikla tarptautiniuose „ERASMUS+“ tvarumo ir ekologijos projektuose, kuriuose dar labiau gilinu savo žinias, susipažįstu su kitų šalių žmonių gyvenimo būdu, ekologiškais sprendimais (esu buvusi save išsilaikančiame name, kuris pats „pasigamina“ viską, ko reikia žmogui: renka lietaus vandenį, gamina elektrą). Rengiu įvairius ekologijos projektus ir pristatymus savo mokykloje ir kitose šalyse (paskutinis mano projektas - kojyčių sausinimo kilimėlis, kurį siuvau iš senų marškinėlių).“

Pirmą kartą Smilė sudalyvavo „Erasmus+“ programos KA122 mobilume „Environmental Sustainability for Sustainable Schools“ prieš 3 metus Turkijoje, Gaziantepo mieste. Pagrindinis projekto tikslas buvo ugdyti mokinių ekologinį raštingumą, sąmoningumą keičiant savo požiūrį ir elgesį santykyje su mus supančia gamta. Po metų mergaitė prisijungė jau prie akredituotos „Erasmus +“ programos veiklų įgyvendinimo ir drauge su kitais bendraamžiais išvyko į mobilumą Ispaniją, Manresos miestelį. Patirti įspūdžiai, nauji draugai ir praplėstas akiratis buvo toks įsimintinas ir įkvepiantis, kad vėliau ji prisijungė prie dar vieno „Erasmus+ KA220“ projekto „Climate Actions Start from Local Level“ ir rugsėjo mėnesį išvyko į Stambulą su kitais projekto dalyviais. Stambule Smilei įsiminė ne tik didingi architektūros šedevrai, triukšmingos gatvės ir gardūs vietiniai patiekalai, bet ir ypatinga atmosfera, kurioje susipina Rytų ir Vakarų dvasia, palikdama gilų įspūdį ir norą sugrįžti.... . Dalyvaudama trijuose projektuose, skirtuose ekologinio raštingumo ugdymui ir tvarių įgūdžių taikymui, Smilė įgijo gilesnį supratimą apie aplinkos apsaugos svarbą, išmoko kūrybiškai spręsti su ekologija susijusias problemas bei dar labiau pradėjo praktiškai taikyti tvarias strategijas kasdieniame savo gyvenime. „Dalyvaudama „Erasmus+“ projektuose, aš net nepastebėjau kaip tai tapo mano kasdienybės dalimi – dalyvauti, mokytis, atrasti ir dalintis. Jie tapo gyvenimo nuotykiu ir suteikė man ne tik galimybę mokytis, bet ir įkvėpimą augti, tobulėti bei pritaikyti įgytas žinias praktiškai",-taip teigia Smilė.

 Džiaugiamės Smilės elgesio pokyčiais, sustiprėjusiu sąmoningumu, gilesniu vertybių suvokimu, bet labiausiai norime PASIGIRTI IR PASIDŽIAUGTI  drauge su ja - Smilei paskirta Lietuvos „Maksimalisto stipendija“ (100 eurų per mėnesį) tvarumo ir ekologijos kategorijoje! „Maksimalisto stipendija" – tai stipendija, skirta skatinti ir įvertinti mokinius, pasiekusius išskirtinių rezultatų moksle, sporte, muzikoje, mene, visuomeninėje veikloje, technologijų ir inovacijų bei tvarumo ir ekologijos srityse. O siekiant gauti stipendiją  tvarumo  srityje reikėjo atitikti bent vieną iš pateiktų 8 kriterijų toje kategorijoje. Smilei (8 kl.) drauge su Manvydu (9 kl.) buvo suteiktos stipendijos už  kriterijų „Moksleivio vartojimo įpročiai, požiūris į tvarumą ir klimato kaitą“, o Žygimantui  iš (9 kl.) už pasiekimus mokslo srityje. Sveikiname mokinius ir džiaugiamės kartu su jais dar kartą!

 

 

 

 

 

 

Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme. Po to vyko moksleivių forumas ir praktinės veiklos. Mūsų gimnazijos moksleiviai pasirinko įtraukiančias „Ultragarso detektyvų“ ir „ Augalų streso atsako tyrimo“ veiklas.
Karjeros specialistė Raminta Milašiūtė
 
 
 
 
 
 

 

ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Visą savaitę mūsų gimnazijos bendruomenės atstovai – mokiniai ir mokytojai – buvo pasinėrę į įdomią ir prasmingą patirtį. Dalyvaudami ERASMUS+ projekte „CLIMATE change starts from local level“, Stambule turėjo puikią progą gilinti savo žinias apie tvarumą ir klimato kaitą.
Daug dėmesio skirta ekofobijos temai, ieškota būdų, kaip įveikti baimę dėl klimato kaitos ir skatinti aktyvų dalyvavimą sprendžiant šią pasaulinę problemą. Dalyvaudami įvairiose veiklose, susitikimuose ir bendraudami su kitais projekto dalyviais iš skirtingų šalių, įgijo naujų žinių ir įžvalgų.
Uždarymo ceremonija tapo šventės akcentu. Tradiciniai turkiški šokiai ir įteikti sertifikatai sukūrė išskirtinę atmosferą. Po intensyvios savaitės, kupinos įspūdžių ir naujų patirčių, mokiniai savaitgalį grįžta namo.
Ši kelionė ne tik praturtino ERASMUS + projekto dalyvių žinias, bet ir paskatino imtis konkrečių veiksmų. Grįžę į gimnaziją, dalyviai dalinsis įgytomis žiniomis su bendruomene ir kartu ieškos būdų, kaip prisidėti prie tvaresnės ateities kūrimo.
 
 
 
 
 
 
 

 

Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų. Būtent nuo skambančių laiptų moderni ekspozicija ir prasidėjo. Jais užlipę mokiniai atsidūrė edukacinėje erdvėje, kurioje galėjo išgirsti bei išbandyti įvairiausius lietuvių liaudies muzikos instrumentus (įvairius pučiamuosius, kankles), klausėsi muzikos įrašų, dalyvavo interaktyvioje pramogoje - sutartinių dainų karaoke. Išbandė jėgas muzikuodami skudučiais, mediniais trimitais, būgnu, daudyte, tabalais, švilpukais, birbynėmis. Tai nuotaikinga ir įdomi kelionė po muzikos instrumentų šalį.
Lietuvių kalbos mokytoja Danutė Ruseckienė ir 7a klasės auklėtoja Vilmantė Kudirkienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambule. Mūsų gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda kartu su kitais projekto dalyviais lankėsi Stambulo akvariume: čia visi dalyviai galėjo susipažinti su vandenynų bioįvairove, domėjosi vis didėjančiomis ekologinėmis vandens telkinių problemomis. Vėliau veiklos persikėlė į Ataturk arboretum parką. Projekto dalyviams tikrai daug įspūdžių.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“, kurią organizavo Šaulių techninės kūrybos centras.
Mokiniams buvo išdalinti darbo lapai, kuriuos pamokoje jie turėjo užpildyti. Mokiniai sužinojo, kokių robotų jau sukurta ir kokių dar tik bus ateityje, Visi pasidalino savo mintimis ir žiniomis. Pasibaigus pamokai vaikai skubėjo konstruoti savo svajonių robotų.
Mokytoja Agnė Šnaider
 
 
 
 
 
 
 

 

Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena. Šios dienos proga gimnazijoje mokiniai buvo pakviesti atkreipti dėmesį į savo psichikos sveikatą ir išbandyti įvairius būdus nurimti. Klausydami raminančios muzikos, bandė lipdyti, spalvinti, pačiupinėti smėlį ar „slaimą“, o gal tiesiog pasigamino antistresinį kamuoliuką. Tiek mažiems, tiek didesniems netrūko emocijų ir potyrių. Tikimės, kad išbandyti nusiraminimo būdai pravers susidūrus su iššūkiais, kai emocijos netilps širdelėse.
Gimnazijos psichologės Simona ir Greta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą. Šią savaitę buvo minima "Energy saving week", kurios metu mokiniai svarstė, kokius energijos taupymo būdus galėtų pritaikyti namuose ir mokykloje, bei aptarė atsinaujinančių energijos šaltinių svarbą ir galimybes.
Visuomenės sveikatos specialistė S. Čepienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų. Auklėtoja Jolanta Čėsnienė ir mokytoja Kristina Alesienė mielai nuvyko kartu su penktokais į Kauno gyvūnų gerovės namus "NOJUS". Dėkojame 5b klasės tėveliams už pokalbį su vaikais apie tai, kaip gyvūnai patenka į prieglaudas, už paaukotas "vaišes" šeimininkų paliktiems keturkojams.
Mokiniai suprato, kad laikas, skirtas beglobiams gyvūnams, labai prasmingas. Galbūt kai kurie mokiniai taps savanoriais ir dažniau pasirūpins keturkojais.
Ačiū "Nojaus" darbuotojams už galimybę apsilankyti.
Auklėtoja Jolanta Čėsnienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė. Trečiokai susidomėję klausėsi pasakojimo apie odontologo profesiją ir dantų priežiūrą. Vėliau visi pabandė taisyklingai išsivalyti dantis.
Mokytoja Alina Kiaulakytė
 
 

 

Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje. Gimnazistai artimiau susipažino su kariuomenės veiklomis ir išbandė technikos galimybes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Dailės mokytoja I. Makūnienė