Stambulo gatvėse neseniai skambėjo lietuvių kalba!

 

Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos bendruomenės atstovai – mokiniai ir mokytojai 2024 m. spalio 7-11 dienomis leidosi į įsimintiną kelionę į Stambulą, kur kartu su partneriais iš Turkijos, Rumunijos, Graikijos, Latvijos ir Italijos dalyvavo tarptautiniame ERASMUS+ projekte „CLIMATE ACTION STARTS FROM LOCAL LEVEL (CALL)“. Bendras šio projekto tikslas skatinti tarpkultūrinį bendradarbiavimą, mokymąsi tarp skirtingų Europos šalių mokinių, skatinti mokinius ir mokytojus keisti savo elgesį, kad sumažintų savo neigiamą poveikį aplinkai. Šį kartą susitikimo tema buvo skirta ekofobijai – baimei dėl klimato kaitos. Stambule vykusiame susitikime dalyviai diskutavo apie klimato kaitos padarinius, aktyviai dalyvavo veiklose ir dirbtuvėse, kartu kūrė veiksmų planus, kuriuos įgyvendins grįžę į Lietuvą.

Penkių dienų mobilumo laikotarpiu projekto dalyviai ne tik susipažino su nuostabiu miestu, turėjo unikalią galimybę pažinti skirtingų kultūrų atstovus, bet ir įgijo žinių bei įgūdžių, kurie padės jiems aktyviai prisidėti prie aplinkos apsaugos.

Pirmoji susitikimo diena prabėgo Turkijos atstovų mokykloje Gem Egitim Hizmetleri Turizm Ve TIC.LTD STI. Ozel Sancaktepe Final Akademi Anadolu Lisesi, kur po iškilmingos sutikimo ceremonijos dalyviams buvo organizuotas supažindinimas su mokykla, mokiniai dalyvavo susipažinimo veiklose.

Antradienis buvo kupinas įkvėpimo ir naujų idėjų. Mokiniai, pristatydami savo pranešimus, kalbėjo apie ekofobiją, pabrėždami, kad nerimas dėl aplinkos gali turėti neigiamą įtaką jaunų žmonių gyvenimo kokybei. Jie taip pat dalijosi savo patirtimi, kaip patiems įveikti ekofobiją ir skatinti aplinkinius gyventi tvariau, o eko dirbtuvėse dalyviai sukūrė originalias skrybėles, akcentuodami tvaraus gyvenimo svarbą.

Trečiadienis tapo viena intensyviausių dienų. Nuo ankstyvo ryto išvykus į Stambulo centrą pavyko aplankyti išskirtinio grožio pagrindines miesto mečetes, istorinį Stambulo universitetą, centrinį ekologinį parką, Teodosijaus ir Konstantino obeliskus, Gyvatės koloną, o vakaro akcentu tapo plaukimas Bosforo sąsiauriu, kuomet vakaro šviesomis nuspalvintos Stambulo mečetės, rūmai, jaukūs žvejų laiveliai ir galingi tiltai sukūrė nepaprastą nuotaiką.

Ketvirtadienis nenusileido savo intensyvumu. Po ilgos kelionės mašinų pilnomis miesto gatvėmis dalyviai Florya regione džiaugėsi unikalia galimybe susipažinti su vienu naujausiu pasaulyje ir didžiausiu Stambule teminiu Akvariumu, kuris išsiskiria savo interaktyvumu, atogrąžų miškų sekcija ir naujausios kartos technologijomis. Diena pasibaigė Atatürk Arboretum natūralios ir itin saugomis gamtos parke.

Penktadienis – atsisveikinimo diena, buvo kupina emocijų. Mobilumo veiklų pabaigą vainikavo padėkos žodžiai organizatoriams, turkiški tradiciniai šokiai ir sertifikatų įteikimas kiekvienam projekto dalyviui. Ir nors išsiskirti buvo labai liūdna, nuriedėjo ne viena ašara, mokiniai žinojo, kad ši patirtis pakeitė juos visam gyvenimui. Dalyvavimas projekte ne tik praturtino dalyvių žinias apie klimato kaitą, bet ir paskatino juos kritiškai mąstyti, ieškoti inovatyvių sprendimų ir imtis atsakomybės už savo veiksmus kuriant tvarią ateitį.

Žalios energijos įžvalgos: mokantis ir kuriant tvarią ateitį kartu su bendraminčiais iš Europos

 

 Šių metų balandžio 8-12 d. Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija organizavo “Erasmus+” KA220 projekto “CALL” mobilumą Kaune, kurio tema buvo “Green energy”. Visą savaitę mokiniai iš Rumunijos, Italijjos, Graikijos, Turkijos, Lietuvos ir Latvijos drauge su mokytojais įsitraukė į įdomias veiklas, kurios didino mokinių sąmoningumą apie švarią, tvarią energiją ir jos svarbą siekiant išsaugoti mus supančią aplinką. Pasaulio kova su skubiu klimato kaitos reiškiniu neįmanoma be vietinių iniciatyvų ir veiksmų siekiant kovoti su klimato kaita Žemėje, ne veltui ir pats projektas vadinasi “Climate Actions starts from Local Level”.

Mobilumo Lietuvoje programa prasidėjo šiltais pasisveikinimais, kai svečiai atvyko į gimnaziją ir buvo pasitikti entuziastingai nusiteikusios “Erasmus+” projekto komandos. Po jaukios pasveikinimo ceremonijos ir mokytojams surengtos pažintinės kelionės gimnazijos viduje, dalyviai vyko į Kauno Senamiestį kur jų laukė mokytojų parengtos orientacinės varžybos, svarbių Kauno senamiesčio objektų lankymas ir žinoma, skanūs prizai tai komandai, kuri nugalėjo.:). 

Kitą dieną mokiniai  žaliuoju transportu-traukiniu, vyko į Vilnių, apsilankė Energetikos ir Technikos muziejuje, dalyvavo grupiniuose pokalbiuose apie darnų transportą ir energiją.

Trečiadienį visi projekto dalyviai dalyvavo konferencijoje „Žalia Energija“, pristatė savo ruoštus pranešimus apie žaliąją energiją ir jos panaudojimo potencialą savo šalyje, dalinosi įžvalgomis  apie žaliosios energijos privalumus ir trūkumus, vėliau mokinių laukė praktinės dirbtuvės, kurių metu dalyviai konstravo vabaliukus judančius nuo saulės energijos, skaičiavo savo ekologinį pėdsaką.

Dar vieną dieną projekto dalyviai  vyko į Tauragės Vėjo jėgainių parką, dalyvavo praktinėse dirbtuvėlėse, konstravo vėjo jėgaines ir matavo jų galingumą, galiausiai nuvyko prie vėjo jėgainių, kur jų laukė edukatorių paruoštos įdomios užduotys. Dieną vainikavo pasivaikščiojimas jaukiomis Tauragės miestelio gatvelėmis, bei pasikėlimas į bokštą Raudonės pilyje.

Tačiau viskas kas turi pradžią, turi ir pabaigą... . Projektas „CALL“ baigėsi ir išaušo paskutinė projekto diena, kurios metu „Erasmus+“ projekto dalyviai nuo pat ryto žygiavo Aleksoto apylinkėse: aplankė VDU Botanikos sodą, Fredos senąsias kapines, stiklo fabriką bei Aviacijos muziejų. Po pietų mokiniai dalyvavo protmūšyje ir pasitikrino visos savaitės metu įgytas žinias.  

Atsisveikinimas su draugais neapsėjo be ašarų, gaila buvo išsiskirti su naujais draugais, tačiau tikime, kad mokinių draugystė nepasibaigs , o būsimi projekto susitikimai atvers duris naujoms pažintims  ir įsimintinoms kelionėms. 

Gimnazijos mokiniai ir mokytojai keliauja į Graikiją su Erasmus projektu

Neseniai (2024 m. kovo 25-29 d.) Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos  mokinių ir mokytojų komanda dalyvavo Erasmus+ projekto „Climate Action starts from local level“ (CALL) mobilume Prevezoje, Graikijoje. Projekto tikslas – skatinti tarpkultūrinį bendradarbiavimą,  mokymąsi tarp skirtingų Europos šalių mokinių, skatinti mokinius ir mokytojus keisti savo elgesį, kad sumažintų savo neigiamą poveikį aplinkai.

Projekto mobilume  dalyvavo šešios šalys: Italija, Rumunija, Latvija, Turkija, Graikija ir Lietuva. 

Kelionės metu mokiniai turėjo galimybę susipažinti su Graikijos kultūra ir istorija, aplankyti senovinius miestus, tokius kaip Kassiopė, Nekromanteio, Parga, pasigrožėti Archerono upės pakrantėmis,  nuostabiu Jonijos jūros   kraštovaizdžiu. Amvrakikos įlankoje dalyviai susipažino su ypač svarbia vietos ekosistema, grožėjosi delfinais, jūrų vėžliais ir paukščiais jų natūralioje gyvenamojoje vietoje, sužinojo apie retas ir saugomas gyvūnų ryšis, gyvenančias šiame regione.   

Erasmus+ programa suteikė unikalią galimybę mokiniams ir mokytojams ne tik gilinti savo žinias, bet ir ugdyti vertybines nuostatas, susijusias su tvarumu ir aplinkosauga. Dalyvaudami įvairiose programoje siūlomose veiklose, projekto dalyviai galėjo praktiniu būdu tobulinti savo žinias ir įgūdžius. Aplinkai draugiškų valiklių gaminimo dirbtuvėse dalyviai sužino apie tradicinių valymo priemonių poveikį aplinkai, išmoko gaminti ekologiškus valiklius iš natūralių ingredientų, tokių kaip actas, citrinos rūgštis ir soda, suprato  tvaraus vartojimo principus ir jų svarbą aplinkosaugai. Natūralaus muilo ir kremo gamybos užsiėmimuose mokiniai ir mokytojai susipažino  su natūralaus  muilo ir kremo gamybos procesu naudojant natūralius aliejus ir sviestus.

Mobilumo savaitei Graikijoje einant į pabaigą veiklos vis dar vyko intensyviai. Nuo ankstaus ketvirtadienio ryto projekte dalyvaujantys mokytojai ir mokiniai miesto parke sodino alyvmedžius, taip prisidėdami prie ekologinės aplinkos kūrimo.  Organizuotos veiklos padėjo sustiprinti bendruomeniškumo jausmą bei atsakomybę už aplinką. Vėliau visi kartu aplankė Nikopolio muziejų, kuriame susipažino su miesto istorija, lankėsi antikiniame amfiteatre. Be šių projekto veiklų, Erasmus+ programos dalyviai tvarkė Prevezos paplūdimį, dalyvavo orientacinėse varžybose Prevezos miestelyje, sėjo iš savo šalių atsivežtų augalų sėklas.

Dalyvaudami įvairiose programoje siūlomose veiklose, Erasmus+ dalyviai ne tik įgijo  vertingų žinių ir įgūdžių, bet ir tapo aktyviais aplinkosaugos puoselėtojais.

Mokiniai taip pat turėjo galimybę tobulinti savo anglų kalbos įgūdžius bendraudami su bendraamžiais iš kitų Europos šalių. Projektas suteikė jiems ne tik nepamirštamų įspūdžių, bet ir vertingų žinių bei patirties.

Mokytojai taip pat džiaugėsi galėdami dalyvauti projekte ir tobulinti savo profesinius įgūdžius. Jie turėjo galimybę susipažinti su kitų šalių švietimo sistemomis ir metodais, taip pat užmegzti ryšius su kolegomis iš Europos.

ERASMUS+ programa suteikė puikią galimybę  tobulinti savo žinias ir įgūdžius tvarumo srityje, įgyti praktinės patirties, susipažinti su kitų šalių patirtimi ir gerąja praktika, o taip pat prisidėti prie švaresnės ir tvaresnės ateities kūrimo.  

Graikijoje Prevezos mieste įvykęs mobilumas , tai jau antrasis šio projekto mobilumas (pirmasis įvyko Rumunijoje). Visai netrukus, t.y. jau kitą savaitę įvyks trečiasis šio projekto mobilumas, šį kartą - Lietuvoje.

Tariame nuoširdų ačiū projekto koordinatoriams Graikijoje ir laukiame naujų susitikimų Lietuvoje.

 

Neįprasti kalėdinių žaisliukų gaminimo būdai iš pakartotinai

 panaudotų medžiagų ir kitos praktinės veiklos....

 

”Erasmus+” projekto ”CALL” nariai ne tik keliauja į svečias šalis, bet ir darbuojasi įvairiose kūrybinėse dirbtuvėse. Visą gruodžio mėnesį mokiniai gamino kalėdinius žaisliukus ir papuošimus,  kabino juos ant Kalėdinės eglutės, puošė kitas gimnazijos erdves ir visai neseniai dalyvavo viktorinoje: ”Ar pažįsti savo Žemę?”.

Visi mokiniai dalyvaujantys projekte entuziastingai prisidėjo prie žaislų gaminimo, pasitelkdami savo kūrybiškumą ir inovatyvias idėjas. Žaisliukai ir papuošalai buvo kuriami iš įvairių medžiagų, kurios lengvai  ir greitai galėjo atsidurti šiukšlių dėžėje. Seni laikraščiai, plastikinių butelių kamštukai, seni audiniai, medis, metalo atraižos ir netgi natūralios medžiagos tokios kaip riešutai ar šakos, tapo pagrindinėmis žaisliukų kūrimo žaliavomis. Darbuodamiesi jaunieji projekto dalyviai ne tik išmoko kaip kūrybiškai ir efektyviai panaudoti šias medžiagas, bet ir įgavo dar didesnį supratimą apie aplinkos saugojimo svarbą, taupymą, vartotojiškumo mažinimą, bei gamtos puoselėjimą.

Dar viena įtrauki ir įdomi veikla, kurioje dalyvavo projekto ”CALL” dalyviai- viktorina ”Earth from space with Samantha Cristoforetti". Mokiniai ieškojo atsakymų į klausimus apie klimato kaitą, miško svarbą, geografiją ir žinoma, gilino anglų kalbos įgudžius. Vėliau mokiniai žiurėjo dokumentinę medžiagą apie ekspediciją į Arktį, kurios metu sužinojo daug įdomių ir svarbių faktų apie šį regioną, kurie turės būti panaudoti sekančioje kūrybinėje užduotyje. 😊

PIRMASIS CALL PROJEKTO MOBILUMAS RUMUNIJOJE-JAŠI MIESTE. EKO RATAS: TVARUS IR PAKARTOTINAS MEDŽIAGŲ PANAUDOJIMAS

 

Pirmasis “ERASMUS+” projekto "Climate Actions starts from Local Level” mobilumas įvyko Jaši mieste, Rumunijoje.  Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos atstovai - mokiniai ir mokytojai - visą savaitę dalyvavo veiklose susijusiose su klimato kaitos mažinimo veiksmais. Pirmąją mobilumo dieną projekto dalyviai  pradėjo nuo ekskursijos po rumunų mokyklos erdves bei susipažinimo žaidimų sporto salėje. Vėliau visų šalių mokiniai pristatė pranešimus apie savo šalį bei mokyklą.  Po pietų vyresnieji mokiniai svečiams aprodė lankytinas Jaši miesto vietas, apsilankė miesto rotušėje, kur susitiko ir pabendravo su Jaši miesto meru.   

Įpusėjus CALL projekto mobilumui Jaši mieste, mokiniai praleido mokykloje: stebėjo eksperimentą apie CO2 dujų susidarymą, diskutavo apie kritinio mąstymo stoką šiuolaikiniame medijų pasaulyje, bei pristatė savo pranešimus apie vartotojiškumo naudą bei žalą. 

Trečiadienio rytą mokiniai pradėjo Anastasie Fatu botanikos sode.  Dalyvaudami grupinėse veiklose, gilinosi į veiksnius, darančius įtaką klimato atšilimo padarinių mažinimui. Po pietų visi aplankė Jaši miesto Technikos universitetą, kuris garsėja ypatingo grožio biblioteka. Senkančią dieną laukė dar smagesnė diena, nes projektų dalyvių laukė išvyka į Karpatų kalnus bei kitas įžymias Rumunijos vietas.

Išvykos metu mokiniai aplankė Vinatori-Neamt  vienuolyną bei bizonų zoologijos sodą. Po sočių pietų keliavo į įspūdingą fortą, nuo kurio atsivėrė nuostabūs Rumunijos vaizdai.

Paskutinę projekto dieną atėjo laikas atsisveikinti. Visi projekto dalyviai gavo dalyvio pažymėjimus, bei klausėsi nuostabios koncertinės programos, kurią dovanojo Rumunijos mokiniai. 

Netrukus vėl visi susitiksime kituose mobilumuose Graikijoje, o vėliau ir kitose šalyse. Labai lauksime svečių iš Rumunijos, Graikijos, Latvijos bei Italijos ir Lietuvoje - Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje. Nekantraujame taip pat svetingai priimti svečius, kaip mes buvome priimti Jaši mieste!



KODĖL ATSINAUJINANTIS ENERGIJOS ŠALTINIS- VĖJO ENERGIJA SVARBI, IR KAIP SUKONSTRUOTI VĖJO JĖGAINĘ?

 

Projektas “Climate action starts from local level” ne tik prasidėjo, bet jau ir įsibėgėjo. Projekto nariai, 7-8 klasių mokiniai, nuolat dalyvauja įvairiose praktinėse, patyriminėse veiklose tam kad sužinotų kas nulemia klimato kaitą, kas yra šiltnamio efektas, kodėl žmogaus veikla, tokia kaip degalų deginimas, miškų kirtimas, pramoninės veiklos ir kt., didina šiltnamio dujų koncentraciją atmosferoje taip sukeldamos intensyvesnį šiltnamio efektą ir prisidėdamos prie globalinio atšilimo, kokie yra alternatyvūs ir švarūs energijos šaltiniai ir kaip jie gali būti panaudojami visų mūsų gyvenime.

Lapkričio mėnesį vyko praktinės dirbtuvėlės, kurių metu projekto dalyviai drauge su mokytoju M. Mikulėnu mėgino išsiaiškinti kas yra vėjo energija, kaip ji gali būti tvariai naudojama, kas yra vėjo turbina, koks yra jos veikimo principas, kokie yra vėjo energijos privalumai ir trūkumai. Mokiniai konstravo vėjo jėgainės maketą, gilinosi į sudėtinių dalių subtilybes: kas yra rotorius, bokštas, kuo svarbios yra kitos techninės vėjo jėgainės specifikacijos.  Na ir sukonstravus vėjo jėgainę beliko ją tik išbandyti ir įsitikinti ar tikrai vėjo energija gali būti verčiama į elektros energiją. Eksperimentas pavyko! Šių praktinių užsiėmimų metu mokiniai ne tik įgijo žinių apie švarią energiją ir jos svarbą aplinkai, bet ir ugdė inžinerinius įskaitant konstravimo, matavimų atlikimo, modeliavimo įgūdžius, patobulino kūrybines, kritinio mąstymo kompetencijas.



ERASMUS+ KA220 “CALL” projektas prasidėjo, o su juo drauge ir įvairios veiklos skirtos mokiniams.....

Kaip žinia, nuo šių metų rugsėjo 1d. startavo dar vienas Europos Komisijos lėšomis finansuojamas Erasmus+ KA 220 projektas - “Climate Action starts from Local Level”, kurio akronimas yra CALL. Šis projektas tęsis du metus ir baigsis rugpjūčio 31d., 2025 metais. Projekte dalyvauja 7-8 klasių mokiniai kartu su partneriais iš Rumunijos, Graikijos, Latvijos, Turkijos ir Italijos.

Mokiniai nuo projekto pradžios jau spėjo sukurti tvarumo ženklelį, plakatą apie energijos taupymą bei projekto logotipą. Kurio gimnazisto kurtas logotipas taps nugalėtoju ir bus naudojamas viso projekto metu paaiškės visai netrukus, bet iš tiesų visai nesvarbu kas laimės, nes visų mokinių darbai buvo atlikti kūrybiškai ir originaliai.

Norint patekti į projektą mokiniai turėjo sudalyvauti atrankoje, kurios metu pretendentai pristatė savo kurtą tvarumo ženklelį, požiūrį į globalines problemas su kuriomis šiuo metu susiduria pasaulis, bei atsakė į mokytojų pateiktus klausimus kodėl nori dalyvauti projekte ir ko tikisi iš jo.

 O visai neseniai, mokiniai dalyvavo praktinėse dirbtuvėlėse - atliko eksperimentą, kurio hipotezė pasitvirtins tik po savaitės. Projekto dalyviai stebės šiltnamio efektą ir fiksuos duomenis kaip keičiasi temperatūra puodeliuose, kuriuose yra dirvožemis su mikroorganizmais. Mokiniai ne tik darbavosi praktiškai, bet ir sužinojo  kokios yra šiltnamio efektą sukeliančios dujos, kaip veikia pats mechanizmas, bei kas yra antropogeninis šiltnamio efektas. Nekantraujame sulaukti rezultatų ir tikime, kad jie įkvėps naujoms idėjoms ir darbams.:)

 



PASIDŽIAUKIME DAR VIENA GALIMYBE, DAR VIENU PROJEKTU

NAUJAS ERASMUS+ KA220 PROJEKTAS “CLIMATE ACTION STARTS FROM LOCAL LEVEL” (CALL) PRASIDEDA!!!!

 

Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija gali didžiuotis gausa tarptautinių projektų, kurie mūsų gimnazijoje sėkmingai įgyvendinami nuo 2014 metų. Rodos, visai neseniai pasibaigė tarptautinis Erasmus + KA 122 “ES4SS” projektas, o štai nuo rugsėjo 1d. startuoja dar vienas Europos Komisijos lėšomis finansuojamas Erasmus+ KA 220 projektas - “Climate Action starts from Local Level”, kurio akronimas yra CALL. Šis projektas tęsis du metus ir baigsis rugpjūčio 31d., 2025 metais. Projekte dalyvauja 6-ios šalys: Turkija, Italija, Lietuva, Latvija, Graikija ir projekto koordinatoriai-mokykla iš Rumunijos.

Vienas iš pagindinių projekto tikslų yra ugdyti visos gimnazijos bendruomenės narių (mokytojų, mokinių, tėvelių, kito aptarnaujančio personalo) ekologinį raštingumą, sąmoningumą, taikant darnaus vystymosi švietimo principus, tobulinti gimnazijos narių bendrąsias kompetencijas. Ekologiškai raštingi žmonės gali priimti protingus sprendimus dėl produktų pirkimo, energijos naudojimo, maisto vartojimo ir daugelio kitų sričių. Tai gali padėti sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir skatinti tvarų vystymąsi, ko mes visi ir siekiame tam, kad išsaugot mūsų planetos žaliąjį rūbą ir įgyvendinti 17-ą darnaus vystymosi tikslų, kurie buvo paskelbti Jungtinių tautų organizacijos dar 2015 metais.

Viso projekto metu mokiniai ne tik atlikinės įvairias užduotis, susijusias su projekto tema, dalyvaus dirbtuvėse, bendraus su partnerių šalių bendraamžiais nuotoliniuose susitikimuose, bet ir turės galimybę aplankyti kitas šalis, pažinti jų kultūrą, papročius, tradicijas bei susirasti naujų draugų.

Palinkėkime mūsų 7-ų klasių gimnazistams didelės sėkmės, daug įsimintinų akimirkų, naudingų patirčių ir didelio žinių bagažo, kurį tikim, mokiniai įgys viso projekto metu.

 

Gimnazijos Naujienos
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambul
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.

KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE

 

Šį kartą norime su visais ne pasidalinti patirtimis ar žiniomis, įgytomis dalyvaujant “Erasmus+” programos darbo stebėjimo  vizituose ar pedagogų kvalifikacijos  kėlimo kursuose, bet  nuoširdžiai pasidžiaugti savo mokiniais, jų laimėjimais bei pasiekimais dalyvaujat šioje programoje.  Tačiau apie viską nuo pradžių.... .

Kaip žinia, mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja tarptautinėje „Erasmus+“ programoje nuo 2014 m. Dalyvavimu tarptautinėse veiklose siekiama prisidėti prie pagrindinio gimnazijos tikslo įgyvendinimo tikint, kad „blogus įpročius nugalėti galima tik šiandien, o ne rytoj“ (Konfucijus).

Mes džiaugiamės kiekvienu mokiniu gimnazijoje, nes kiekvienas mokinys prisideda prie mokyklos bendruomenės kūrimo ir vystymosi, tačiau šiandien norime pasidžiaugti unikalia ir išskirtine vienos mergaitės istorija.

Smilė M. mokosi 8-oje klasėje ir savo gyvenime vadovaujasi viena indų patarle „Menkas pasiekimas pranokti kitus žmones. Tikra pergalė yra pranokti ankstesnįjį save“, paskatinusia ją aktyviai dalyvauti „Erasmus+“ programos projektinėse veiklose, kurios, be abejonės, prisidėjo prie  pokyčių jos gyvenime. Kalbėdama apie kasdieninį savo gyvenimą Smilė teigia: „ Tvarumas ir ekologija yra mano šeimos gyvenimo būdas, mes tikime, kad nuo mūsų elgesio (šiukšlių rūšiavimo, kompostavimo), kasdienių įpročių (aš jau dėviu savo mamytės senus rūbus, nes jie puikūs ir gražūs) priklauso mūsų geras gyvenimas Žemėje. Šį pasirinkimą dar labiau stiprina ir sutvirtina jau trejus metus, net nuo 5-os klasės, trunkanti aktyvi veikla tarptautiniuose „ERASMUS+“ tvarumo ir ekologijos projektuose, kuriuose dar labiau gilinu savo žinias, susipažįstu su kitų šalių žmonių gyvenimo būdu, ekologiškais sprendimais (esu buvusi save išsilaikančiame name, kuris pats „pasigamina“ viską, ko reikia žmogui: renka lietaus vandenį, gamina elektrą). Rengiu įvairius ekologijos projektus ir pristatymus savo mokykloje ir kitose šalyse (paskutinis mano projektas - kojyčių sausinimo kilimėlis, kurį siuvau iš senų marškinėlių).“

Pirmą kartą Smilė sudalyvavo „Erasmus+“ programos KA122 mobilume „Environmental Sustainability for Sustainable Schools“ prieš 3 metus Turkijoje, Gaziantepo mieste. Pagrindinis projekto tikslas buvo ugdyti mokinių ekologinį raštingumą, sąmoningumą keičiant savo požiūrį ir elgesį santykyje su mus supančia gamta. Po metų mergaitė prisijungė jau prie akredituotos „Erasmus +“ programos veiklų įgyvendinimo ir drauge su kitais bendraamžiais išvyko į mobilumą Ispaniją, Manresos miestelį. Patirti įspūdžiai, nauji draugai ir praplėstas akiratis buvo toks įsimintinas ir įkvepiantis, kad vėliau ji prisijungė prie dar vieno „Erasmus+ KA220“ projekto „Climate Actions Start from Local Level“ ir rugsėjo mėnesį išvyko į Stambulą su kitais projekto dalyviais. Stambule Smilei įsiminė ne tik didingi architektūros šedevrai, triukšmingos gatvės ir gardūs vietiniai patiekalai, bet ir ypatinga atmosfera, kurioje susipina Rytų ir Vakarų dvasia, palikdama gilų įspūdį ir norą sugrįžti.... . Dalyvaudama trijuose projektuose, skirtuose ekologinio raštingumo ugdymui ir tvarių įgūdžių taikymui, Smilė įgijo gilesnį supratimą apie aplinkos apsaugos svarbą, išmoko kūrybiškai spręsti su ekologija susijusias problemas bei dar labiau pradėjo praktiškai taikyti tvarias strategijas kasdieniame savo gyvenime. „Dalyvaudama „Erasmus+“ projektuose, aš net nepastebėjau kaip tai tapo mano kasdienybės dalimi – dalyvauti, mokytis, atrasti ir dalintis. Jie tapo gyvenimo nuotykiu ir suteikė man ne tik galimybę mokytis, bet ir įkvėpimą augti, tobulėti bei pritaikyti įgytas žinias praktiškai",-taip teigia Smilė.

 Džiaugiamės Smilės elgesio pokyčiais, sustiprėjusiu sąmoningumu, gilesniu vertybių suvokimu, bet labiausiai norime PASIGIRTI IR PASIDŽIAUGTI  drauge su ja - Smilei paskirta Lietuvos „Maksimalisto stipendija“ (100 eurų per mėnesį) tvarumo ir ekologijos kategorijoje! „Maksimalisto stipendija" – tai stipendija, skirta skatinti ir įvertinti mokinius, pasiekusius išskirtinių rezultatų moksle, sporte, muzikoje, mene, visuomeninėje veikloje, technologijų ir inovacijų bei tvarumo ir ekologijos srityse. O siekiant gauti stipendiją  tvarumo  srityje reikėjo atitikti bent vieną iš pateiktų 8 kriterijų toje kategorijoje. Smilei (8 kl.) drauge su Manvydu (9 kl.) buvo suteiktos stipendijos už  kriterijų „Moksleivio vartojimo įpročiai, požiūris į tvarumą ir klimato kaitą“, o Žygimantui  iš (9 kl.) už pasiekimus mokslo srityje. Sveikiname mokinius ir džiaugiamės kartu su jais dar kartą!

 

 

 

 

 

 

Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme. Po to vyko moksleivių forumas ir praktinės veiklos. Mūsų gimnazijos moksleiviai pasirinko įtraukiančias „Ultragarso detektyvų“ ir „ Augalų streso atsako tyrimo“ veiklas.
Karjeros specialistė Raminta Milašiūtė
 
 
 
 
 
 

 

ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Visą savaitę mūsų gimnazijos bendruomenės atstovai – mokiniai ir mokytojai – buvo pasinėrę į įdomią ir prasmingą patirtį. Dalyvaudami ERASMUS+ projekte „CLIMATE change starts from local level“, Stambule turėjo puikią progą gilinti savo žinias apie tvarumą ir klimato kaitą.
Daug dėmesio skirta ekofobijos temai, ieškota būdų, kaip įveikti baimę dėl klimato kaitos ir skatinti aktyvų dalyvavimą sprendžiant šią pasaulinę problemą. Dalyvaudami įvairiose veiklose, susitikimuose ir bendraudami su kitais projekto dalyviais iš skirtingų šalių, įgijo naujų žinių ir įžvalgų.
Uždarymo ceremonija tapo šventės akcentu. Tradiciniai turkiški šokiai ir įteikti sertifikatai sukūrė išskirtinę atmosferą. Po intensyvios savaitės, kupinos įspūdžių ir naujų patirčių, mokiniai savaitgalį grįžta namo.
Ši kelionė ne tik praturtino ERASMUS + projekto dalyvių žinias, bet ir paskatino imtis konkrečių veiksmų. Grįžę į gimnaziją, dalyviai dalinsis įgytomis žiniomis su bendruomene ir kartu ieškos būdų, kaip prisidėti prie tvaresnės ateities kūrimo.
 
 
 
 
 
 
 

 

Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų. Būtent nuo skambančių laiptų moderni ekspozicija ir prasidėjo. Jais užlipę mokiniai atsidūrė edukacinėje erdvėje, kurioje galėjo išgirsti bei išbandyti įvairiausius lietuvių liaudies muzikos instrumentus (įvairius pučiamuosius, kankles), klausėsi muzikos įrašų, dalyvavo interaktyvioje pramogoje - sutartinių dainų karaoke. Išbandė jėgas muzikuodami skudučiais, mediniais trimitais, būgnu, daudyte, tabalais, švilpukais, birbynėmis. Tai nuotaikinga ir įdomi kelionė po muzikos instrumentų šalį.
Lietuvių kalbos mokytoja Danutė Ruseckienė ir 7a klasės auklėtoja Vilmantė Kudirkienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambule. Mūsų gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda kartu su kitais projekto dalyviais lankėsi Stambulo akvariume: čia visi dalyviai galėjo susipažinti su vandenynų bioįvairove, domėjosi vis didėjančiomis ekologinėmis vandens telkinių problemomis. Vėliau veiklos persikėlė į Ataturk arboretum parką. Projekto dalyviams tikrai daug įspūdžių.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“, kurią organizavo Šaulių techninės kūrybos centras.
Mokiniams buvo išdalinti darbo lapai, kuriuos pamokoje jie turėjo užpildyti. Mokiniai sužinojo, kokių robotų jau sukurta ir kokių dar tik bus ateityje, Visi pasidalino savo mintimis ir žiniomis. Pasibaigus pamokai vaikai skubėjo konstruoti savo svajonių robotų.
Mokytoja Agnė Šnaider
 
 
 
 
 
 
 

 

Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena. Šios dienos proga gimnazijoje mokiniai buvo pakviesti atkreipti dėmesį į savo psichikos sveikatą ir išbandyti įvairius būdus nurimti. Klausydami raminančios muzikos, bandė lipdyti, spalvinti, pačiupinėti smėlį ar „slaimą“, o gal tiesiog pasigamino antistresinį kamuoliuką. Tiek mažiems, tiek didesniems netrūko emocijų ir potyrių. Tikimės, kad išbandyti nusiraminimo būdai pravers susidūrus su iššūkiais, kai emocijos netilps širdelėse.
Gimnazijos psichologės Simona ir Greta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą. Šią savaitę buvo minima "Energy saving week", kurios metu mokiniai svarstė, kokius energijos taupymo būdus galėtų pritaikyti namuose ir mokykloje, bei aptarė atsinaujinančių energijos šaltinių svarbą ir galimybes.
Visuomenės sveikatos specialistė S. Čepienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų. Auklėtoja Jolanta Čėsnienė ir mokytoja Kristina Alesienė mielai nuvyko kartu su penktokais į Kauno gyvūnų gerovės namus "NOJUS". Dėkojame 5b klasės tėveliams už pokalbį su vaikais apie tai, kaip gyvūnai patenka į prieglaudas, už paaukotas "vaišes" šeimininkų paliktiems keturkojams.
Mokiniai suprato, kad laikas, skirtas beglobiams gyvūnams, labai prasmingas. Galbūt kai kurie mokiniai taps savanoriais ir dažniau pasirūpins keturkojais.
Ačiū "Nojaus" darbuotojams už galimybę apsilankyti.
Auklėtoja Jolanta Čėsnienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė. Trečiokai susidomėję klausėsi pasakojimo apie odontologo profesiją ir dantų priežiūrą. Vėliau visi pabandė taisyklingai išsivalyti dantis.
Mokytoja Alina Kiaulakytė
 
 

 

Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje. Gimnazistai artimiau susipažino su kariuomenės veiklomis ir išbandė technikos galimybes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Dailės mokytoja I. Makūnienė