Erasmus+ KA220 projekto partnerių antrasis susitikimas Liublianoje
2024 metų lapkričio 27-29 dienomis įvyko antrasis Erasmus + projekto „Refining the boundaries of education stages in compulsory education system: from transition to continuity“ No. KA220-SCH-027BD615 tarptautinis partnerių susitikimas Liublianos universitete, Slovėnijoje. Šis renginys sutelkė dėmesį į esminius švietimo etapus, kurie yra būtini sklandžiam mokinių perėjimui iš vieno ugdymo lygmens į kitą. Susitikime dalyvavo ne tik mokytojų komanda iš Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos, bet ir jungtinės švietimo specialistų komandos iš kitų šalių, tokių kaip Estija, Slovakija ir Slovėnija.
Kiekviena delegacija turėjo galimybę pasidalinti savo unikaliomis praktikomis ir iššūkiais, su kuriais susiduria jų švietimo sistemos. Susitikimo metu buvo daug dėmesio skiriama klausimyno apie mokinių perėjimo procesą sudarymui ir jo klausimų aptarimui. Šis klausimynas yra esminė projekto sudedamoji dalis, kadangi jis padės sistemingai tirti, kaip skirtingose šalyse yra organizuojamas perėjimas tarp ugdymo lygių, ir kas gali būti tobulinama. Partneriai dirbo kartu, kad atrinktų klausimus, kurie geriausiai atspindėtų mokinių ir mokytojų patirtį, tuo pačiu užtikrinant, kad gauti duomenys būtų patikimi ir naudingi projekto tikslams.
Kita svarbi susitikimo dalis buvo skirta kiekvienos projekte dalyvaujančios šalies ugdymo įstaigos veiklų pristatymui, padedančių vaikams greičiau adaptuotis pereinant iš vieno mokymosi lygmens į kitą. Pasidalinimas gerąja patirtimi apėmė įvairias metodikas, naudojamas efektyviam perėjimo užtikrinimui. Estijos, Lietuvos ir Slovakijos mokyklų atstovai pristatė metodikas, veiklas bei patirtis, kurios orientuotos į emocinę paramą ir socialinę integraciją mokiniams, kurie pereina iš vieno mokymosi lygmens į aukštesnį. Inovatyvus požiūris į pedagogiką ir bendradarbiavimas tarp mokyklų yra raktas į sėkmingesnį mokinių perėjimą. Diskusijų metu netrūko skirtingų pavyzdžių, kaip tas pats dalykas gali būti skatinamas skirtingais metodais, atsižvelgiant į kultūrinius ir socialinius kontekstus.
Šis susitikimas ne tik sustiprino tarptautinį bendradarbiavimą tarp partnerių, bet ir skatino naujų idėjų bei sprendimų paiešką, kurie galėtų pagerinti mokinių ugdymo procesą. Partneriai išreiškė viltį, kad būsimi susitikimai ir diskusijos prisidės prie projekto tikslų pasiekimo ir sklandesnio mokinių perėjimo užtikrinimo.
„ERASMUS+“ KA220 PROJEKTO PIRMASIS PARTNERIŲ SUSITIKIMAS TRNAVOJE
2024 metų gegužės mėnesio 5-7 dienomis įvyko pirmasis Erasmus + projekto „Refining the boundaries of education stages in compulsory education system: from transition to continuity“ No. KA220-SCH-027BD615 tarptautinis partnerių susitikimas Trnavos universitete Trnavos mieste Slovakijoje. Jame dalyvavo ne tik mokytojų komanda iš Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos, bet ir jungtinės švietimo specialistų komandos iš tokių šalių, kaip Estija, Slovakija, Slovėnija. Susitikimo tikslas apėmė tokias sritis, kaip partnerių prisistatymas, detalus projekto vystymo etapų aptarimas, lėšų paskirstymas įvairioms projekto veikloms. Susitikimo metu didelis dėmesys skirtas projekto valdymui ir diegimui, diskusijai apie skirtingų šalių švietimo sistemas, gerosios praktikos palaikymą padedant ketvirtos klasės mokiniams paprasčiau adaptuotis penktoje klasėje. Projekto koordinatoriai vaizdžiai pristatė bendrą projekto viziją ir išdėstė pagrindinius etapus, kuriuos reikės įgyvendinti numatytomis datomis, įvardino kiekvieno partnerio atsakomybes, o dalyviai aptarė konkrečius veiksmus, pristatė savo šalių švietimo sistemos ypatumus, mokinių pereinamojo laikotarpio ypatumus ir mokytojų iššūkius. Diskusijų metu buvo atskleista, kad, nors švietimo sistemos skiriasi, daugelyje šalių susiduriama su panašiomis problemomis, tokiomis kaip mokinių streso lygio padidėjimas, socialinės adaptacijos sunkumai ir mokymosi krūvio padidėjimas. Šios diskusijos - tai puiki pradžia norint išgryninti bendrą adaptacijos terminą, leisiantį geriau suprasti, kaip įvairiose šalyse vyksta mokinių perėjimas iš ketvirtos į penktą klasę, ir padėsiantį rasti būdus, kaip pagreitinti ir supaprastinti šį periodą. Siekiant užtikrinti sklandžią projekto eigą, buvo sutarta reguliariai keistis informacija ir palaikyti nuolatinį ryšį, numatyti tolimesni susitikimai ir seminarai, skirti dalytis projekto eigos rezultatais ir aptarti galimus patobulinimus. Šis tarptautinis Erasmus projektas ne tik padės geriau suprasti ketvirtokų adaptacijos procesą pereinant į penktą klasę, bet ir tikime paskatins bendradarbiavimą tarp skirtingų šalių švietimo specialistų. Dalyviai grįžo į savo šalis su naujomis žiniomis, idėjomis ir įkvėpimu, kuris padės jiems toliau gerinti švietimo kokybę ir mokinių gerovę.
DAR VIENAS ERASMUS+ KA220 PROJEKTAS STARTUOJA:
“REFINING THE BOUNDARIES OF EDUCATION STAGES IN THE COMPULSARY EDUCATION SYSTEM: FROM TRANSITION TO CONTINUITY”
Nuo šių metų rugsėjo 1 d. Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje startuoja dar vienas Europos Komisijos lėšomis finansuojamas Erasmus+ KA 220 projektas - “Refining the boundaries of education stages in the compulsory education system: from transition to continuity”.
Šis projektas tęsis tris metus ir baigsis rugpjūčio 31d., 2026 metais. Projekte dalyvauja 4-ios šalys: Slovakija (projekto koordinatoriai), Slovėnija, Lietuva ir Estija. Pagindiniai projekto tikslai yra šie: gerinti mokinių perėjimo procesą, kai jie pereina iš vieno ugdymo etapo į kitą (pvz. iš pradinio ugdymo į vidurinį), skatinti mokymo programos tęstinumą įvairiuose ugdymo etapuose siekiant užtikrinti mokinių žinių ir įgūdžių tobulėjimą, atlikti visapusišką perėjimų tarp skirtingų privalomojo ugdymo pakopų vertinimą siekiant nustatyti sritis, kurias reikia tobulinti, tiksliai nustatyti svarbiausius privalomojo švietimo sistemos perėjimo etapus, kuriuose mokiniai gali susidurti su iššūkiais, mokymosi trukdžiais, bei rasti efektyvius būdus juos įveikti.
Tikime, kad dalyvavimas projekte padės išspręsti iššūkius ir trikdžius su kuriais susiduria mokiniai pereidami iš vieno ugdymo etapo į kitą, taip pat pagerės ugdytinių akademiniai ir neakademiniai rezultatai. Problemų, kylančių perėjimo etape, sprendimas pagerins mokinių mokymosi rezultatus ir padidins jų motyvaciją. Taip pat mokytojai turės galimybę patobulinti mokymo/ugdymo metodus ir strategijas padedančias mokiniams sėkmingai pereiti iš vienos ugdymo pakopos į kitą, padidės mokytojų motyvacija ir pasitenkinimas darbu.
Belieka palinkėti visiems projekto dalyviams didelės sėkmės ir puikių įgyvendinant projekto tikslus rezultatų!